Solutiile care pot duce la cresterea profitabilitatii in cadrul unei firme

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
05 Octombrie 2022
05 Octombrie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
crediteproductivitatefirme
Solutiile care pot duce la cresterea profitabilitatii in cadrul unei firme
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un profit anual mai mare reprezinta un obiectiv pentru fiecare antreprenor. Totusi, acest obiectiv nu poate fi indeplinit decat daca se fac anumite investitii, prin apelarea la o infuzie de capital sau la cresterea productivitatii si eficientizarea activitatii. Asadar, acest proces poate fi unul de lunga durata. Drept urmare, in functie de domeniul de business in care activeaza, firmele pot lua deciziile potrivite, pentru a se adapta la cerintele pietei. Iata cateva sfaturi utile in acest sens. 

 

O infuzie de capital 

O prima solutie ar fi marirea bugetului de investitii, cu precadere printr-o infuzie de capital. Uneori, pot aparea perioade in care exista o lipsa de lichiditate in firma. Pentru ca aceasta insuficienta de ordin financiar sa fie acoperita, se impune o solutie rapida de finantare: pentru plata anumitor facturi, acoperirea cheltuielilor neprevazute, alocarea de fonduri pentru aparatura si tehnologie de ultima generatie ori pentru mariri salariale. 
 
Asadar, in functie de suma de care au nevoie, mai ales cand vine vorba de IMM-uri, acestea pot aplica online, pentru un credit de investitii pentru companii. Odata ce au primit banii in cont, business-urile isi pot duce strategia la capat, in consecinta, sa profite de noi oportunitati de afaceri si sa faca investitiile necesare, astfel incat sa se dezvolte si sa fie cu un pas in fata competitorilor. 

Pregatirea profesionala a angajatilor
 
Este important pentru orice business sa aiba un personal experimentat si competent din punct de vedere profesional, astfel incat procesele si activitatea in cadrul afacerii sa fie cat mai eficiente, deci sa asigure o productivitate sporita. Totusi, este necesar ca firmele sa investeasca in propriii salariati, astfel incat acestia sa fie mereu la curent cu cerintele pietei, sa stapaneasca noile tehnologii si sa isi dezvolte noi skill-uri. 
 
Drept urmare, subalternii pot participa la diverse workshop-uri, traininguri in cadrul firmei sau sa mearga la cursuri de specializare, ca sa afle noi informatii cu privire la domeniul in care activeaza. In felul acesta, vor avea perspective noi cu privire la jobul lor si vor folosi metode inovatoare, poate mai eficiente, ca sa isi duca proiectele la bun sfarsit. 

Reducerea costurilor 
 
O alta metoda utila, la care pot apela firmele, este reducerea costurilor. Totusi, aceasta solutie poate fi implementata in functie de strategia fiecarui business, astfel incat activitatea sa nu fie ingreunata, deci sa nu se observe o scadere a productivitatii. De exemplu, in contextul potrivit, angajatorul poate renunta, cel putin o perioada, la sediu, ca sa isi incurajeze personalul sa lucreze din confortul propriului camin. In acest mod, e posibil ca angajatii sa dea un randament imbunatatit. In plus, se va reduce si valoarea facturilor, in ceea ce priveste costurile de mentenanta, curatenie sau cele care tin de utilitati. De asemenea, nici salariatii nu vor mai fi nevoiti sa cheltuie bani pentru transport. 

Automatizarea sau externalizarea unor servicii
 
Pe de alta parte, atunci cand exista o penurie de forta de munca intr-un anumit domeniu, firmele pot apela la automatizarea sau externalizarea anumitor servicii, astfel incat sa eficientizeze activitatea si sa reduca din costuri. Drept urmare, ca sa scuteasca angajatii de anumite sarcini repetitive sau de cele care le ocupa foarte mult timp, se pot contracta profesionisti externi, care sa preia aceste task-uri. In consecinta, businessurile nu vor mai fi nevoite sa angajeze personal nou, pe care sa il instruiasca si caruia sa ii ofere salariu sau alte beneficii, deci nu vor exista cheltuieli suplimentare. 
 
Acestea reprezinta doar o parte dintre solutiile la care pot apela firmele mici si mijlocii, ca sa isi sporeasca productivitatea, deci si profitul. Acum, fiecare business are propria strategie, deci ar trebui sa gaseasca cea mai buna metoda in functie de obiectivele pe care le are, fara sa ii afecteze activitatea. 
 
Sursa foto: Shutterstock.com 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]