Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Incetarea CIM. CO necuvenit. Ce consecinte apar si care sunt solutiile?

Contract de muncaincetare CIMconcediu necuvenitCodul munciideclaratia 112concediu de odihna

Vom stabili cum va proceda firma in cazul unui angajat care a efectuat 8 zile in plus fata de 11 zile la care avea dreptul pana la 30.06.2013. Contractul individual de munca a incetat la data de 1.07.2013. Se va vedea astfel daca angajatorul poate retine pe stat cele 8 zile, diminuand astfel salariul brut al lunii iunie, sau daca nu se va retine nimic si salariatul va depune ulterior sumele. In cel de-al doilea caz, vom vedea cum se va proceda in ce priveste declaratia 112.

Solutia consultantului:
Conform art. 256 alin. (1) din Codul muncii, salariatul care a incasat de la angajator o suma nedatorata este obligat sa o restituie.

Alin. (2) al aceluiasi articol stabileste ca, daca salariatul a primit bunuri care nu i se cuveneau si care nu mai pot fi restituite in natura sau daca acestuia i s-au prestat servicii la care nu era indreptatit, este obligat sa suporte contravaloarea lor. Contravaloarea bunurilor sau serviciilor in cauza se stabileste potrivit valorii acestora de la data platii.

Astfel, salariatul este obligat sa restituie indemnizatia de concediu de odihna pe care a incasat-o necuvenit.

Confom instructiunilor de completare a formularului 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" cuprinse in Anexa 7 a OMFP nr. 1045/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.



Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru:

- corectarea impozitului pe venit, precum si a contributiilor sociale datorate de angajatori si entitati asimilate angajatorilor si retinute de catre acestia de la asigurati;

- modificarea unor elemente de identificare a asiguratului;

- modificarea unor date pe baza carora se determina stagiile de cotizare si punctajul asiguratului in sistemul public de pensii, pentru situatia cand a fost omisa inscrierea unui/unor asigurat/asigurati sau in cazul in care asiguratul/asiguratii a/au fost inregistrat/inregistrati fara temei si este necesara anularea respectivei inregistrari;

- corectarea altor informatii prevazute in formular.

 

Astfel, intrucat in speta, se modifica date pe baza carora se determina stagiile de cotizare si punctajul asiguratului in sistemul public de pensii apreciem ca trebuie sa rectificati declaratia 112 corespunzatoare lunii in care salariatul a efectuat concediu de odihna necuvenit.


 

 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contract de muncaincetare CIMconcediu necuvenitCodul munciideclaratia 112concediu de odihna

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Incetarea CIM. CO necuvenit. Ce consecinte apar si care sunt solutiile? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii lucrator desemnat pentru activitati de prevenire si protectieIntrebare: Un salariat prin decizie a directorului general este desemnat pentru a indeplini atributiile angajatorului privind intreaga activitate de protectia muncii. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acesta? Printre conditii este si cea a programului de lucru de 8 ore pe zi?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Control medical in caz de cumul de functiiIntrebare: Prezentam urmatoarea speta: salariat cu 2 CIM incheiate la acelasi angajator, respectiv cumul de functii. Angajatul a efectuat controlul medical anterior angajarii pt primul CIM, data angajarii fiind 25.07.2017, precum si controalele medicale periodice ulterioare. Ultimul control medical periodic a fost efectuat in 13.05.2019. Data de angajare pt al doilea CIM este 26.05.2020, CIM semnat si transmis in Revisal, dar pentru care nu a fost efectuat controlul medical anterior datei de angajare....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]