Cauze de incetare a CIM - specialistii explica

Isabela Alexe
Isabela Alexe
21 August 2024
21 August 2024
Isabela Alexe
Isabela Alexe
cauze de incetare cimart 65 codul muncii
Cauze de incetare a CIM - specialistii explica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Societatea (angajatorul) din motive de neintelegere cu un salariat doreste sa-i inchida contractul de munca, cum trebuie sa procedeze in acest caz?"

Raspunsul specialistilor: 

Neintelegerile cu un salariat nu constituie in sine un motiv de incetare a contractului individual de munca. Daca cele doua parti angajator si salariat sunt de acord, contractul individual de munca poate inceta prin acordul partilor in baza art 55 lit b) din Codul muncii.

Daca insa salariatul nu este de acord, contractul individual de munca poate inceta prin concediere daca neintelegerea la care va referiti imbraca forma unei abateri discplinare (concediere disciplinara).

Cele mai sensibile 92 de probleme care apar in cazul unei concedieri! Orice manager HR trebuie sa le cunoasca si sa stie cum sa le rezolve.
Atentie, o simpla eroare de procedura anuleaza masura concedierii! Protejati-va folosind informatiile din lucrarea Concedierea perfect legala, detalii AICI >>>

Contractul individual de munca poate inceta ca urmare a desfiintarii postului, dar acest tip de concediere nu are legatura cu persoana salariatului.

Astfel,  conform art. 65 alin.(1) din Codul muncii, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia iar potrivit alin. (2), desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.

Asadar, angajatorul poate desfiinta postul daca exista o cauza reala si serioasa si aceasta cauza nu are legatura cu persoana salariatului. Reducerea activitatii angajatorului poate constitui o cauza reala si serioasa ori reducerea activitatii unui compartiment. Spre exemplu, se reduce activitatea departamentului contabilitate si se desfiinteaza un post de contabil iar atributiile acestuia sunt preluate de celalalt contabil.

In cazul concedierii in baza art. 65 alin.(1) din Codul muncii, angajatorul trebuie sa acorde salariatului un preaviz de minimum 20 de zile lucratoare.

Un raspuns oferit in august 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.



 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]