Cum informam angajatii despre Regulamentul Intern?

24 Martie 2011
24 Martie 2011
regulament interncodul munciisalariatiangajatorcontractul colectiv de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regulamentul intern este reglementat legal in dispozitiile Codului muncii, art. 257-262. In plus, in cuprinsul codului se fac nenumarate trimiteri la acest act intern al angajatorului.
 
Conform art. 259 alin. (1) din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
 
Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator (art. 259 alin. 2 din cod).
 
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 259 alin. (3) din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
 
Asadar, daca nu aveti incheiat la nivel de unitate un contract colectiv de munca in continutul caruia sa prevedeti modalitatea, procedura concreta de informare a fiecarui salariat, veti stabili aceasta modalitate de informare in chiar cuprinsul regulamentului intern.
 
Aceasta informare se va face la momentul intocmirii regulamentului in cazul angajatorilor nou infiintati, la angajare si ulterior, ori de cate ori intervin modificari in cuprinsul regulamentului intern.
 
De exemplu, apreciem ca in regulamentul intern se poate prevedea ca angajatorul are obligatia de a informa salariatii asupra continutului regulamentului si a distribui cate unui exemplar pentru fiecare compartiment/punct de lucru organizat distinct in conformitate cu schema de personal aprobata de angajator, iar indeplinirea obligatiei va fi dovedita prin confirmarea prin semnatura fiecarui salariat intr-un formular anume intocmit in acest scop, pus la dispozitie de catre conducatorul respectivului compartiment/punct de lucru.
 
Astfel, dovada informarii salariatilor (luarea la cunostinta a reglemenentarilor cuprinse in regulament) si data acestei informari, moment deosebit de important deoarece regulamentul isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora asupra continutului sau, va putea fi facuta prin semnarea de catre fiecare salariat in parte in formularul mentionat in regulamentul intern.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]