Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Top 3 tipuri de evaluare pentru performanta angajatilor tai!

evaluarea performantelorperformanteevaluarea angajatilorangajatoriangajatori de top

Ne evaluam angajatii in mod constant. Este principalul aspect de care vom tine cont pentru ca HR sa ofere ceea ce este menit sa faca: Sa ofere valoare sau preavize!

Si pentru a oferi valoare in mod constant, departamentul responsabil cu managementul resurselor umane trebuie sa puna accentul in mod clar pe tipurile de evaluare ce vizeaza nivelul de performante ale angajatilor.

Iata 3 tipuri de evaluare pentru angajati mereu performanti:


Evaluarea facuta de colegi

 
Cercetarile au demonstrat ca, de cele mai multe ori, acest tip de evaluare are cea mai mare acuratete. Sunt, totusi, posibile unele probleme. De exemplu, un angajat poate dori sa nu faca o buna evaluare a colegului sau, de teama de a nu se pune pe sine intr-o pozitie inferioara. Pe de alta parte, unii angajati se pot teme sa nu altereze relatiile cu un coleg, clasandu-l pe acesta pe o pozitie inferioara.
 
Informatiile obtinute de la aceste surse, mai ales folosite in combinatie cu informatiile obtinute de la ocupantii actuali ai postului, asigura si controleaza obiectivitatea datelor si aduc noi informatii, de aceasta data privite din perspectiva relatiilor de comunicare/colaborare pe orizontala, intre salariati aflati pe acelasi nivel ierarhic sau intre salariati plasati pe niveluri ierarhice diferite.
 

 
Evaluarea facuta de clienti

 
Acest tip de evaluare se foloseste in cazul locurilor de munca unde este foarte important contactul cu clientii.
 
De exemplu, un sef al Departamentului de Marketing (ca subunitate a departamentului economic) poate avea relatii permanente cu colaboratori externi: clientii sau beneficiarii cei mai importanti ai firmei, reprezentantii comunitatii locale (in probleme de sponsorizare sau de conflicte legate de protectia mediului), cu reprezentantii mass-media. Cel putin unele dintre aceste relatii trebuie explorate pentru ca, de exemplu, lipsa unor aptitudini de negociere sau a unor abilitati in "reprezentarea imaginii firmei" in exterior la ocupantul unei astfel de functii poate afecta relatiile firmei cu mediul socio-economic in care isi desfasoara activitatea.
 
Si in acest caz evaluarea aptitudinilor si ale competentelor necesare pentru ocupantul unui astfel de post se fac unilateral, din perspectiva pozitiei pe care se plaseaza cel care face evaluarea.
 
Aceste date vor fi complementare celor care vor constitui indicatorii principali ai exigentelor postului. Ramane de competenta specialistului sa decida importanta acestor caracteristici, sa le includa in categoria indicatori principali si sa le acorde punctaj maxim de importanta in momentul evaluarii.

 
Evaluarea de tip 360 de grade

 
Informatiile sunt colectate simultan de la subordonati, colegi, supervizori sau angajatii insisi. Se urmareste evaluarea acelor competente care sunt relevante pentru performantele in munca prestata.
 

Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea performantelorperformanteevaluarea angajatilorangajatoriangajatori de top

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Noiembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Top 3 tipuri de evaluare pentru performanta angajatilor tai! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Ponteaza Corect Turele ?Intrebare: Cum se ponteaza corect tura de noapte la un program de 8 ore ? pe ziua in curs sau pe ziua urmatoare cand de fapt ai mai multe ore lucrate . cum e corect sa pui turele ca exceptie ; tura 1 (7-15) si tura 3(23- 07) sau tura 3 (23-07 ) urmata de tura 2 (15-23)? E posibil sa ceri unui angajat care iese din tura de noapte la ora 7 sa se intoarca la munca la ora 3 si sa lucreze 8 ore?
 

Raspuns: Multumesc .<br />Atunci este normal sa pui liber in ziua in care iesi din tura de noapte? sau ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]