Va reamintim ca Legea nr. 283, intrata in vigoare in 22 octombrie 2022, a modificat radical art. 243 din Codul muncii privind informarea salariatilor!
Astfel, conform noilor prevederi, sunteti obligat sa aduceti la cunostinta fiecarui salariat prevederile regulamentului intern, in prima zi de lucru, si sa faceti dovada indeplinirii acestei obligatii. Regulamentul intern poate fi transmis pe suport de hartie sau in format electronic si isi produce efectele fata de salariat de la momentul luarii la cunostinta.
Nu este singura noutate. In ultima perioada au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI – Legea 376/2022, OUG 117/2022, OUG 57/2022, Legea 144/2022, Legea 361/2022 etc.
Legea nr. 361/2022 - regulamentul intern 2023
Conform Legii nr. 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public din 19 decembrie 2022, persoanele juridice de drept public, indiferent de numarul de angajati, precum si persoanele juridice de drept privat care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a identifica sau institui canale interne de raportare si de a stabili proceduri de raportare interna si pentru efectuarea de actiuni subsecvente,
DETALII AICI >>>
Totodata, prin Legea nr. 376/2022 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal din 27 decembrie 2022, sunt reglementate o serie de noi reguli fiscale privitoare la bacsis. Din punct de vedere fiscal, bacsisul incasat de la clienti se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasare a acestuia.
Din punctul de vedere al dreptului muncii, operatorii economici au obligatia de a stabili, prin regulament intern, procedura si modalitatea de distribuire catre salariati a sumelor provenite din incasarea bacsisului.
Concluzia? Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern!
Insa vestea buna este ca puteti scapa rapid de acest demers extrem de anevoios. Va oferim un ghid cu informatii de ultima ora, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 10.000 de lei!
Pe stick-ul
„Regulamentul intern in avantajul dvs.”, veti gasi toate aceste noutati, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative,
DETALII AICI >>>
Prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern 2023
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
1. Protectia datelor personale ale salariatilor
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale.
2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc.
Detalii pe stick >>>
3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament.
Utilitatea stick-ului pe care vi-l oferim este de fapt mult mai cuprinzatoare!
Stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.” este in realitate un instrument de lucru complet, care va prezinta toate atuurile putin cunoscute ale acestui act.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<