Fluturasul de salariu nu a fost si nu este reglementat legal. Prin urmare, angajatorul nu este obligat sa distribuie salariatilor fluturasi de salariu. Documentele care dovedesc plata salariului trebuie pastrate si arhivate de catre angajator conform reglementarilor contabile.
Fluturasul de salariu - cand se elibereaza?
Obligatii ale angajatorului de a elibera documente ce tin de calitatea de salariat regasim in Codul muncii dar si in Codul fiscal.
Conform art. 81 alin. (2) din Codul fiscal, platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezinta un formular tipizat.
Acest document se elibereaza la cererea salariatului.
Fluturasii de salariu - cand se reglementeaza in RI?
Potrivit expertilor de la PortalCodulMuncii, conform art. 168 alin. (1) din Codul muncii, plata salariului se dovedeste prin semnarea statelor de plata, precum si prin ore alte documente justificative care demonstreaza efectuarea platii catre salariatul indreptatit.

Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a

Teste distractive de Limba romana si Exercitii de Matematica clasa I

Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Daca la nivel de unitate se decide ca fluturasii de salariu sa constituie dovada platii salariului, pentru protectia datelor cu caracter personal si a confidentialitatii salariului conform art. 163 alin. (1) din Codul muncii, angajatorul va reglementa in Regulmentul intern faptul ca dovada platii salariului se face cu fluturasii de salariu situatie in care fluturasii de salariu se pastreaza si se arhiveaza de catre angajator in aceleasi conditii si termene ca in cazul actelor contabile, conform legii (art. 168 alin. (2) din Codul muncii).
Lucrarea 40 de modele de Regulament Intern gata redactate! Folositi-le si evitati astfel amenzi de pana la 50.000 de lei! Inspectorii ITM verifica mereu existenta acestui act si modul cum este intocmit, detalii AICI >>>
Fluturasii de salariu - ce informatii vor cuprinde
Potrivit ITM SALAJ, daca la nivel de unitate se decide ca fluturasii de salariu sa constituie dovada platii salariului, acestia trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- Datele de identificare ale angajatului (nume, prenume, functia ocupata)
- Lunar de referinta pentru care se efectueaza plata salariului
- Timpul efectiv lucrat si timpul nelucrat, dupa caz (concediu de odihna, concediu medical, concediu fara salariu, etc.)
- Detalierea veniturilor brute (salariul de baza, salariul conform timpului efectiv lucrat, sporuri, bonusuri, tichete de masa, indemnizatii de concediu, alte beneficii prevazute in contract, etc.)
- Retineri salariale (contributii sociale, impozite, asigurari etc.)
- Venit net de plata (suma pe care o primeste efectiv angajatul).
Emiterea si distribuirea fluturasului tine de procedurile interne ale angajatorului. Insa, pentru a informa angajatul cu privire la drepturile sale salariale si a mentine o comunicare eficienta cu acesta, recomandam angajatorului sa implementeze aceasta practica.