Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
...vezi modelul unui RI in 2019 aici >>>
"Va rugam sa ne precizati daca exista reglementata obligatia angajatorului de a emite fluturasi de salariu. Daca da, va rugam sa ne indicati prevederile legale. Daca nu, considerati ca notiunea de fluturas de salariu este inclusa in sintagma de alte documente justificative mentionare la art. 168 Codul muncii?"
Este demn de precizat inca de la inceput ca fluturasul de salariu NU a fost si nu este reglementat legal. Prin urmare, angajatorul nu este obligat sa distribuie salariatilor fluturasi de salariu.
ATENTIE!
Totusi, obligatii ale angajatorului de a elibera documente ce tin de calitatea de salariat regasim in Codul muncii dar si in Codul fiscal.
Conform art. 81 alin. (2) din Codul fiscal, platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezinta un formular tipizat. Document ce se elibereaza la cererea salariatului.
De asemenea, potrivit art. 168 alin. (1) din Codul muncii, plata salariului se dovedeste prin semnarea statelor de plata, precum si prin ore alte documente justificative care demonstreaza efectuarea platii catre salariatul indreptatit.
IMPORTANT:
Daca la nivel de unitate s-a decis ca fluturasii de salariu sa constituie dovada platii salariului, pentru protectia datelor cu caracter personal si a confidentialitatii salariului conform art. 163 alin. (1) din Codul muncii, angajatorul va reglementa in Regulmentul intern.
Cu alte cuvinte, va preciza faptul ca dovada platii salariului se face cu fluturasii de salariu situatie in care fluturasii de salariu se pastreaza si se arhiveaza de catre angajator in aceleasi conditii si termene ca in cazul actelor contabile, conform legii (art. 168 alin. (2) din Codul muncii).
Un raspuns oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>