La inceputul saptamanii in curs, in contextul unor noi cazuri de infectare cu COVID-19 (coronavirus), ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anuntat se vor transmite circulare catre institutiile publice si private pentru analizarea posibilitatii ca angajatii sa lucreze de acasa.
"Se vor transmite circulare catre toate institutiile publice si private in vederea analizarii posibilitatii desfasurarii muncii la domiciliu pentru o parte din personal, in temeiul dispozitiilor art. 108, 110 din
Legea 53/2003, Codul Muncii, coroborat cu art. 2 din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, acolo unde este posibil", a spus Vela, la finalul sedintei Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta.
In paralel, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un comunicat prin care reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta, in contextul raspandirii infectiei cu coronavirus (COVID-19), scrie Agerpres.
Astfel, depunerea declaratiilor fiscale se poate face fie online, fie prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), servicii electronice oferite de ANAF si MFP. Astfel, declaratiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizand certificate digitale calificate.
Referitor la efectuarea platilor, acestea se pot realiza prin internet banking si pe site-ul www.ghiseul.ro.
Conform aceleiasi surse, informatii generale in domeniul fiscal si IT pot fi obtinute prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. Totodata, informatii in scris pot fi obtinute de contribuabilii inrolati in Spatiul Privat Virtual prin intermediul formularului de contact disponibil in acest serviciu. Contribuabilii pot obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT, precum si informatii privind situatia fiscala proprie.
Totodata, in ce priveste acei contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual, se reaminteste faptul ca acestia pot obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT prin intermediul formularului de contact de pe site-ul agentiei.
Contribuabilii pot obtine noutati legislative in domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal, disponibil in Spatiul Privat Virtual si pe site-ul institutiei.
In plus, contribuabilii pot solicita ANAF comunicarea de materiale informative in domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitari in acest sens prin intermediul formularului de contact, serviciu disponibil atat in Spatiul Privat Virtual, cat si pe site.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii ca lucrul cu publicul se desfasoara in unitatile fiscale exclusiv in incinta spatiilor destinate primirii contribuabililor.
Recomandarile noastre privind TELEMUNCA:
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.