Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Institutiile publice si private iau in calcul ca angajatii sa lucreze de acasa

covid-19coronavirusmunca de acasatelemunca
La inceputul saptamanii in curs, in contextul unor noi cazuri de infectare cu COVID-19 (coronavirus), ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anuntat se vor transmite circulare catre institutiile publice si private pentru analizarea posibilitatii ca angajatii sa lucreze de acasa.
 
"Se vor transmite circulare catre toate institutiile publice si private in vederea analizarii posibilitatii desfasurarii muncii la domiciliu pentru o parte din personal, in temeiul dispozitiilor art. 108, 110 din Legea 53/2003, Codul Muncii, coroborat cu art. 2 din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, acolo unde este posibil", a spus Vela, la finalul sedintei Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta. 
 
In paralel, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un comunicat prin care reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta, in contextul raspandirii infectiei cu coronavirus (COVID-19), scrie Agerpres. 
 
Astfel, depunerea declaratiilor fiscale se poate face fie online, fie prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), servicii electronice oferite de ANAF si MFP. Astfel, declaratiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizand certificate digitale calificate.
 
Formularele/declaratiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili si prin fax sau servicii de curierat, transmite ANAF. 

Cititi si CORONAVIRUSUL TRANSFORMA TELEMUNCA IN NECESITATE. ANGAJATORII TREBUIE SA GESTIONEZE CORECT MUNCA DE ACASA
 
Referitor la efectuarea platilor, acestea se pot realiza prin internet banking si pe site-ul www.ghiseul.ro.
 
Conform aceleiasi surse, informatii generale in domeniul fiscal si IT pot fi obtinute prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. Totodata, informatii in scris pot fi obtinute de contribuabilii inrolati in Spatiul Privat Virtual prin intermediul formularului de contact disponibil in acest serviciu. Contribuabilii pot obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT, precum si informatii privind situatia fiscala proprie.
 
Totodata, in ce priveste acei contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual, se reaminteste faptul ca acestia pot obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT prin intermediul formularului de contact de pe site-ul agentiei.
 
Contribuabilii pot obtine noutati legislative in domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal, disponibil in Spatiul Privat Virtual si pe site-ul institutiei.
 
In plus, contribuabilii pot solicita ANAF comunicarea de materiale informative in domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitari in acest sens prin intermediul formularului de contact, serviciu disponibil atat in Spatiul Privat Virtual, cat si pe site.
 
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii ca lucrul cu publicul se desfasoara in unitatile fiscale exclusiv in incinta spatiilor destinate primirii contribuabililor. 

Recomandarile noastre privind TELEMUNCA:


 
 
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
covid-19coronavirusmunca de acasatelemunca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Institutiile publice si private iau in calcul ca angajatii sa lucreze de acasa Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cerere pentru decontarea indemnizatiilor pentru zile libereIntrebare: Daca avem angajati care au solicitat zile libere in baza Legii 19/2020 in luna martie, pentru a respecta conditia cu dovada platii contributiilor si impozitelor impusa de legiuitor, pe luna martie trebuie sa facem calculul de state de plata, obligatii societate, sa depunem declaratia 112, viram salariile angajatilor si ulterior, achitam contributiile la bugetul de stat, cum ne sfatuiti sa procedam?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat de incadrare in grad de handicap. Data acordarii scutiriiIntrebare: Avem un salariat care prezinta certificat incadrare in grad de handicap accentuat cu valabilitate de 12 luni, ce expira in data de 11.03.2020. Va rog sa imi spuneti cum ar fi corect sa procedam in acest caz: angajatul mai poate beneficia de scutire de impozit pe venitul din salarii pe parcursul intregii luni, avand in vedere ca certificatul este valabil pana la data mentionata mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]