Alerta! Drepturile angajatilor in legatura cu Coronavirus din punct de vedere GDPR

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
11 Martie 2020
11 Martie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
gdpr coronavirusdrepturi angajati gdprcovid-19simptome covid-19
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul organizarii cat mai eficiente si a impunerii de noi masuri de urgenta pentru a impiedica raspandirea si inmultirea cazurilor de Coronavirus (COVID-19), autoritatile pentru protectia datelor, din mai multe tari europene, au intocmit ghiduri cu drepturile angajatilor in legatura cu epidemia de Coronavirus, din punct de vedere GDPR
 
Astfel, autoritatile pentru protectia datelor din Franta, Danemarca si Italia au emis ghiduri pentru angajatori in care se regasesc, asa cum a prezentat consultantul in afaceri Tudor Galos, pe pagina sa de socializare, informatii despre  drepturile angajatilor in legatura cu epidemia de coronavirus  din punct de vedere GDPR. Informatiile extrase din acest ghid, potrivit aceleiasi surse, fac referire la ceea ce pot sau, dimpotriva, nu pot face pentru a limita riscurile raspandirii epidemiei de COVID19:

Click AICI pentru Portal GDPR!
 
“Angajatorii nu pot:
 
- colecta informatii referitoare la posibilele simptome COVID-19 de la un angajat/rudele unui angajat.
 
- lua temperatura angajatilor.
 
- da chestionare de sanatate angajatilor.
 
- face investigatii referitoare la calatoriile individuale ale angajatilor, la contactele angajatilor si sanatatea acestora.
 
Angajatorii pot:
 
- educa si invita angajatii sa se verifice singuri daca au sau nu simptome de COVID-19.
 
- sa ofere mijloace pentru raportarea simptomelor.
 
- promova metode de lucru la distanta.
 
- in cazul in care un angajat raporteaza simptome, un angajator poate inregistra data si identitatea persoanei si masurile organizatorice luate.
 
- oferi informatii despre boala si masurile de preventie.
 
- sa puna in aplicare avertismente de calatorie si interdictii de calatorii de business.
 
- invita angajatii sa raporteze simptome.
 
- pune termometrele la dispozitia angajatilor pentru a se autoverifica in privat.
 
Angajatii trebuie:
 
-> sa raporteze angajatorului orice situatie de pericol pentru sanatatea colegilor si pentru siguranta la locul de munca.
 
-> sa raporteze angajatorului daca au fost intr-o zona de "risc ridicat".
 
-> sa urmeze sfaturile autoritatilor daca manifesta simptome de COVID-19.
 
-> sa nu isi puna in pericol colegii daca prezinta simptome de COVID-19
 
Gasiti AICI ghidul emis de autoritatile din Franta.
 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]