Alerta! Drepturile angajatilor in legatura cu Coronavirus din punct de vedere GDPR

gdpr coronavirusdrepturi angajati gdprcovid-19simptome covid-19
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul organizarii cat mai eficiente si a impunerii de noi masuri de urgenta pentru a impiedica raspandirea si inmultirea cazurilor de Coronavirus (COVID-19), autoritatile pentru protectia datelor, din mai multe tari europene, au intocmit ghiduri cu drepturile angajatilor in legatura cu epidemia de Coronavirus, din punct de vedere GDPR
 
Astfel, autoritatile pentru protectia datelor din Franta, Danemarca si Italia au emis ghiduri pentru angajatori in care se regasesc, asa cum a prezentat consultantul in afaceri Tudor Galos, pe pagina sa de socializare, informatii despre  drepturile angajatilor in legatura cu epidemia de coronavirus  din punct de vedere GDPR. Informatiile extrase din acest ghid, potrivit aceleiasi surse, fac referire la ceea ce pot sau, dimpotriva, nu pot face pentru a limita riscurile raspandirii epidemiei de COVID19:

Click AICI pentru Portal GDPR!
 
“Angajatorii nu pot:
 
- colecta informatii referitoare la posibilele simptome COVID-19 de la un angajat/rudele unui angajat.
 
- lua temperatura angajatilor.
 
- da chestionare de sanatate angajatilor.
 
- face investigatii referitoare la calatoriile individuale ale angajatilor, la contactele angajatilor si sanatatea acestora.
 
Angajatorii pot:
 
- educa si invita angajatii sa se verifice singuri daca au sau nu simptome de COVID-19.
 
- sa ofere mijloace pentru raportarea simptomelor.
 
- promova metode de lucru la distanta.
 
- in cazul in care un angajat raporteaza simptome, un angajator poate inregistra data si identitatea persoanei si masurile organizatorice luate.
 
- oferi informatii despre boala si masurile de preventie.
 
- sa puna in aplicare avertismente de calatorie si interdictii de calatorii de business.
 
- invita angajatii sa raporteze simptome.
 
- pune termometrele la dispozitia angajatilor pentru a se autoverifica in privat.
 
Angajatii trebuie:
 
-> sa raporteze angajatorului orice situatie de pericol pentru sanatatea colegilor si pentru siguranta la locul de munca.
 
-> sa raporteze angajatorului daca au fost intr-o zona de "risc ridicat".
 
-> sa urmeze sfaturile autoritatilor daca manifesta simptome de COVID-19.
 
-> sa nu isi puna in pericol colegii daca prezinta simptome de COVID-19
 
Gasiti AICI ghidul emis de autoritatile din Franta.
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdpr coronavirusdrepturi angajati gdprcovid-19simptome covid-19

Data aparitiei: 11 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Alerta! Drepturile angajatilor in legatura cu Coronavirus din punct de vedere GDPR Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]