Legea nr. 81 din 30 martie 2018 privind reglementarea activitatii de telemunca

legea 81/2018activitatea de telemuncalegea 532003
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1
(1) Prezenta lege reglementeaza modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca.
(2) Prezenta lege se aplica in domeniile de activitate in care este posibila desfasurarea activitatii in regim de telemunca.

Art. 2
In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor;
b) telesalariat - orice salariat care desfasoara activitatea in conditiile prevazute la lit. a).


Art. 3
(1) Activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
(2) Refuzul salariatului de a consimti la prestarea activitatii in regim de telemunca nu poate constitui motiv de modificare unilaterala a contractului individual de munca si nu poate constitui motiv de sanctionare disciplinara a acestuia.

Art. 4
(1) In vederea indeplinirii atributiilor ce le revin, telesalariatii organizeaza programul de lucru de comun acord cu angajatorul, in conformitate cu prevederile contractului individual de munca, regulamentului intern si/sau contractului colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
(2) La solicitarea angajatorului si cu acordul in scris al telesalariatului cu norma intreaga, acesta poate efectua munca suplimentara.
(3) Angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.


Art. 5
(1) Contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariatii care desfasoara activitatea de telemunca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
  •     precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
  •     perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
  •     locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti;
  •     programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
  •     modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
  •     responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
  •     obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
  •     obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
  •     masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
  •     conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.


...citeste continuarea pe PortalSSM >>>



NOUTATI din Legislatia muncii

Ce fel de documente va poate solicita ITM?


In primul rand, documentele de baza – contracte de munca, fise de post, fise de instruire SSM, decizii de iesire la pensie, referate ale abaterilor disciplinare, note de lichidare, pontaje, diverse acte aditionale etc. – dar de multe ori pot aparea solicitari care sa va ia prin surprindere.
 
De exemplu, inspectorii va pot cere:  

  •     Notificarea pentru prelungirea unei detasari
  •     Actul aditional cu clauza de formare profesionala
  •     Convocatorul pentru negocierea CCM la nivel de unitate

Puteti prezenta inspectorilor, pe loc, astfel de documente?
Va oferim 160 de modele si formulare EDITABILE care acopera orice situatie!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea 81/2018activitatea de telemuncalegea 532003

Data aparitiei: 11 Aprilie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Legea nr. 81 din 30 martie 2018 privind reglementarea activitatii de telemunca Nota: 3.4 din 5 - 5 voturi.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Incetarea CIM din motive neimputabile salariatului da dreptul acestuia la indemnizatie de somajIntrebare: Salariatul care si-a incetat activitatea in baza art. 55 lit. b) din Codul muncii poate solicita ajutor de somaj?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Diverse venituri. Declaratia 112Intrebare: Art. 76 ain 4 si 4 (1) prevede o lista de venituri printre care si - f) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi privind sanatatea si securitatea in munca, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare; - p) cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz"
MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]