Autoritatile in domeniul inspectiei muncii au emis recent mai multe recomandari privind prevenirea raspandirii infectiei cu COVID 19, inclusiv la locul munca.
Respectand masurile de prevenire si protectie stabilite pentru locul de munca unde va desfasurati activitatea, va protejati sanatatea si chiar viata, atat a propriei persoane, cat si pe cea a colegilor, a membrilor familiei si a celor din jur.
* Asigurati-va ca locul de munca este curat si igienic!
* Curatati si dezinfectati suprafetele (spre ex: birouri, mese) si obiectele pe care le atingeti frecvent (spre ex: telefoane, butoane, tastaturi)
* Indepartati obiectele care nu sunt necesare in desfasurarea activitatii, ale caror suprafete pot fi contaminate
* Utilizati echipamentele de protectie (spre ex: manusi) si materialele de dezinfectare puse la dispozitie de catre angajator De ce? Contaminarea suprafetelor reprezinta una dintre caile principale de raspandire a infectiei cu COVID-19.
* Spalati-va des pe maini cu apa si sapun!
* Respectati indicatiile autoritatilor medicale privind modul corect de spalare a mainilor
* Spalati-va mainile dupa terminarea fiecarei activitati
* Utilizati materialele igienico-sanitare puse la dispozitie de catre angajator
* Nu va atingeti ochii, nasul, gura daca nu aveti mainile igienizate De ce? Spalarea mainilor indeparteaza virusul si previne propagarea infectiei cu COVID-19.
* Respectati instructiunile angajatorului si indicatiile autoritatilor medicale privind igiena respiratiei
* Utilizati echipamentele de protectie (spre ex: masti) puse la dispozitie de catre angajator, conform instructiunilor primite de la angajator
* Pastrati echipamentele de protectie in stare de curatenie si igiena, conform instructiunilor primite de la angajator
* Utilizati instalatiie de exhaustare a aerului, conform instructiunilor primite de la angajator
* Aerisiti des spatiile in care va desfasurati activitatea (spre ex: birouri, ateliere)
* Acoperiti-va nasul si gura cand stranutati sau tusiti
* Evitati contactul cu persoane care sufera de infectii respiratorii acute De ce? O buna igiena a respiratiei previne raspandirea infectiei cu COVID-19
* Respectati regulile stabilite de angajator in vederea evitarii sau reducerii frecventei interactiunii intre lucratori, precum si intre lucratori cu alte persoane
* Respectati programul de lucru stabilit de angajator pentru reducerea numarului de lucratori prezenti in acelasi timp la locul de munca
* Respectati modul de organizare al activitatii stabilit de angajator pentru reducerea cat mai mult a contactului intre lucratori sau intre acestia cu alte persoane
* Utilizati echipamentele de protectie (spre ex: manusi, combinezoane) puse la dispozitie de catre angajator si pastrati curatenia si igiena acestora, conform instructiunilor primite
* Pastrati distanta fata de alti lucratori sau persoane, conform instructiunilor angajatorului sau recomandarilor autoritatilor medicale, inclusiv in vestiare, toalete, sali de dus, locuri de luat masa, mijloacele de transport.
* Evitati deplasarile de la locul de munca in alte zone ale intreprinderii/unitatii sau in afara acesteia, daca acestea nu sunt absolut necesare
* Evitati sa stationati mult timp in zonele in care se afla multi lucratori sau multe persoane (spre ex: in locurile de fumat, holuri, locuri de luat masa)
* Evitati orice contact fizic cu alti lucratori sau alta persoane (spre ex: strangerile de mana) De ce? Locurile aglomerate pot favoriza raspandirea infectiei cu COVID-19
Anuntati imediat sefii ierarhici despre orice situatie legata de noul coronavirus!
Sursa: ITM Arad
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<