"Care sunt masurile recomandate si necesare de urmat impotriva COVID-19 dupa incetarea starii de alerta?"
Raspunsul specialistilor:
In conditiile in care nu a mai fost prelungita starea de alerta la nivel national, toate masurile impuse in cadrul celor 3 (trei) anexe ale hotararilor de guvern privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei isi pierd aplicabilitatea.
Raman recomandari ale Ministerului Sanatatii de a se utiliza masca de protectie in spatii publice aglomerate.
Intrucat, posibilitatatea contaminarii Covid-19 inca exista, angajatorii, pe principiul instituirii de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, pot sa pastreze multe din masurile aplicabile pe perioada starii de alerta:
- Utilizarea mastii de protectie, ca si echipament individual de protectie, rezultata in urma reevaluarii riscurilor profesionale cu ocazia sedintelor de lucru, a cursurilor si worhshopurilor care se desfasoara in spatii inchise, unde participa mai multi salariati;
- Mentinerea distantarii si paravanelor dintre birouri;
- dezinfectarea balustradele, manerele usilor si ferestrelor din unitate, precum si alte zone intens folosite (minimum o data pe saptamana si de cate ori este necesar);
- aerisirea birourilor minimum o data de zi;
- stabilirea unui program de verificare medicala mai frecventa, de catre medicii de medicina muncii, in special, a salariatilor care au fost contaminati Covid-19;
- mentinerea triajului epidemiologic;
- telemunca poate fi mentinuta, cu acordul salariatului, acolo unde este posibil, intrucat exista in continuare cadrul legislative (Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca)
Pentru ca aceste recomandari sa fie obligatorii, angajatorul ar trebui sa le reglementeze prin instructiuni proprii
SSM care sa fie aduse la cunostinta salariatilor prin procesul de instruire.
Un raspuns oferit la data de 15.03.2022, de catre specialistii de la
PortalSSM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<