3 motive pentru reinventarea unui manager - solutii pe termen lung

managersanatatea angajatilorasteptarile angajatilorcolaborare
3 motive pentru reinventarea unui manager - solutii pe termen lung
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Timp de mai bine de doi ani, modul in care ne raportam la munca s-a schimbat. Odata pentru ca s-a impus telemunca, unde atat angajatorii, cat si angajatii au fost supusi schimbarilor, dar s-a schimbat si comunicarea dintre manageri si echipe. Nevoile angajatilor au contat mai mult ca niciodata, iar sanatatea psihica la locul de munca este un subiect de care multe companii trebuie sa tina cont.
 
Ca manager, in noua realitate a muncii, trebuie sa fii un om deschis schimbarilor, sa asculti opiniile angajatilor, indiferent cum sunt ele, sa ai viziune catre a angaja persoane cu o personalitate puternica, sa te informezi constant de la cei care s-au dovedit a fi buni in acelasi domeniu in care activezi si sa propui solutii care se pliaza pe nevoile echipei. 
 
Astfel, daca esti manager, ia in vedere aspectele de mai jos pentru a te reinventa, in perioada in care munca este altfel definita, ca rezultatele sa fie cele pe care ti le doresti.
 
1. Sanatatea angajatilor este un aspect important pentru indeplinirea obiectivelor
 
Sanatatea angajatilor este un subiect pe care toate companiile trebuie sa il aiba in vedere, atat pentru angajatii cu vechime, cat si pentru cei noi recrutati. Este un intreg proces, care tine de munca de acasa si de intoarcerea la birou. Pentru cei care inca lucreaza de acasa, chiar si dupa relaxarea restrictiilor, orice manager trebuie sa tina cont sa implementeze un program de lucru flexibil, sa aiba in vedere respectarea orelor de munca (opt ore pe zi), iar atunci cand intervin lucruri neprevazute, sa fie atent sa recompenseze acei angajati care acorda timp extra proiectelor. Nu doar asta conteaza, ci ai grija de a se simti bine in biroul de acasa, prin crearea unui mediu sigur, care sa le asigure si respect.
 
Reintoarcerea angajatilor in birouri se arata a fi principala preocupare in cadrul companiilor. Multi dintre ei asteapta sa inceapa munca de la birou, sa simta delimitarea dintre spatiul profesional si cel personal. Managerii trebuie sa se asigure ca totul este bine pus la punct, pentru siguranta si productivitatea angajatilor. Cel mai bine este sa fie implementate aceleasi tactici care au functionat si la altii. 
 
Spre exemplu, antreprenorul Liviu Tudor, un antreprenor ce activeaza în pia?a spatiilor de birouri din România, a dezvoltat conceptul IMMUNE Building Standard™, prin intermediul companiei pe care o conduce - Genesis Property. Dezvoltarea IMMUNE™ are ca scop crearea unor spatii care sa incurajeze productivitatea dintre angajati si, nu in ultimul rand, sa isi desfasoare activitatile intr-o siguranta sporita, atat in timpul pandemiei, cat si dupa terminarea acesteia. 
 
2. Asteptarile angajatilor s-au schimbat 
 
Cea mai mare dorinta a oricarui manager este sa aiba o echipa alaturi de care sa isi atinga obiectivele propuse. Insa, odata ce se doreste performanta, atentia trebuie distribuita la schimbarile de viziune ale angajatilor, ca asteptarile sa fie realiste. 83% dintre angajati au sustinut ca lucratul de acasa le-a afectat relatia cu echipa, arata un sondaj efectuat de catre Genesis Property. Asta inseamna ca isi doresc mai multa interactiune si comunicare alaturi de fiecare membru din departamentul din care face parte, dar si din partea managerului. 
 
Asa ca, unele tactici care erau considerate de succes acum ceva timp si care au dat rezultate s-ar putea sa nu mai fie recunoscute de catre noii angajati. Acum, nu doar partea financiara este cea care primeaza in acceptarea unui job. Oferta salariala trebuie sa includa atat partea de abilitati umane, cat si cele tehnice. Feedback-ul constant din partea oricarui angajat, indiferent daca este dintr-o pozitie de junior sau senior, este baza care sta in constructia unui manager bun.
 
De altfel, criteriile de evaluare trebuie sa fie cunoscute inca de la inceput, asa cum prevede si art. 17 alin. (2) lit. e) din Codul muncii, care spune ca persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului, aplicabile la nivelul angajatorului. 
 
3. Deschiderea catre orice forma de colaborare
 
Flexibilitatea programului este unul dintre cele mai cautate aspecte atunci cand un angajator isi doreste sa aplice la o companie, cel putin in ultima perioada. O solutie pe termen lung, ca pentru reinventarea ca manager, este deschiderea catre orice forma de colaborare, fie ea part-time sau cu freelanceri. Accentul pe inovare si tehnologie, de asemenea, constituie un plus pentru relatii de lunga durata cu angajatorii. 
 
Recrutarea tinerilor talente, indiferent de nivelul de experienta este, din nou, un aspect de luat in calcul, mai ales cand tinerii pot sa absoarba mai repede cunostintele si informatiile. Este o solutie pe termen lung, daca se acorda sansa si celor care nu indeplinesc in detaliu toate cerintele unui post vacant. Au ocazia sa se dezvolte alaturi de o echipa deja formata si sa isi doreasca sa creasca alaturi de companie. 
 
Prin urmare, orice manager trebuie sa fie deschis catre noile schimbari care intervin pe piata muncii, sa fie atent la nevoile angajatilor, sa ceara feedback constant si, nu in ultimul rand, sa fie axat pe inovare si tehnologie. 
 
 
 
Sursa foto: Shutterstock.com
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managersanatatea angajatilorasteptarile angajatilorcolaborare

Data aparitiei: 25 Mai 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

3 motive pentru reinventarea unui manager - solutii pe termen lung Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]