Timp de mai bine de doi ani, modul in care ne raportam la munca s-a schimbat. Odata pentru ca s-a impus telemunca, unde atat angajatorii, cat si angajatii au fost supusi schimbarilor, dar s-a schimbat si comunicarea dintre manageri si echipe. Nevoile angajatilor au contat mai mult ca niciodata, iar sanatatea psihica la locul de munca este un subiect de care multe companii trebuie sa tina cont.
Ca manager, in noua realitate a muncii, trebuie sa fii un om deschis schimbarilor, sa asculti opiniile angajatilor, indiferent cum sunt ele, sa ai viziune catre a angaja persoane cu o personalitate puternica, sa te informezi constant de la cei care s-au dovedit a fi buni in acelasi domeniu in care activezi si sa propui solutii care se pliaza pe nevoile echipei.
Astfel, daca esti manager, ia in vedere aspectele de mai jos pentru a te reinventa, in perioada in care munca este altfel definita, ca rezultatele sa fie cele pe care ti le doresti.
1. Sanatatea angajatilor este un aspect important pentru indeplinirea obiectivelor
Sanatatea angajatilor este un subiect pe care toate companiile trebuie sa il aiba in vedere, atat pentru angajatii cu vechime, cat si pentru cei noi recrutati. Este un intreg proces, care tine de munca de acasa si de intoarcerea la birou. Pentru cei care inca lucreaza de acasa, chiar si dupa relaxarea restrictiilor, orice manager trebuie sa tina cont sa implementeze un program de lucru flexibil, sa aiba in vedere respectarea orelor de munca (opt ore pe zi), iar atunci cand intervin lucruri neprevazute, sa fie atent sa recompenseze acei angajati care acorda timp extra proiectelor. Nu doar asta conteaza, ci ai grija de a se simti bine in biroul de acasa, prin crearea unui mediu sigur, care sa le asigure si respect.
Reintoarcerea angajatilor in birouri se arata a fi principala preocupare in cadrul companiilor. Multi dintre ei asteapta sa inceapa munca de la birou, sa simta delimitarea dintre spatiul profesional si cel personal. Managerii trebuie sa se asigure ca totul este bine pus la punct, pentru siguranta si productivitatea angajatilor. Cel mai bine este sa fie implementate aceleasi tactici care au functionat si la altii.
Spre exemplu, antreprenorul
Liviu Tudor, un antreprenor ce activeaza în pia?a spatiilor de birouri din România, a dezvoltat conceptul IMMUNE Building Standard™, prin intermediul companiei pe care o conduce - Genesis Property. Dezvoltarea IMMUNE™ are ca scop crearea unor spatii care sa incurajeze productivitatea dintre angajati si, nu in ultimul rand, sa isi desfasoare activitatile intr-o siguranta sporita, atat in timpul pandemiei, cat si dupa terminarea acesteia.
2. Asteptarile angajatilor s-au schimbat
Cea mai mare dorinta a oricarui manager este sa aiba o echipa alaturi de care sa isi atinga obiectivele propuse. Insa, odata ce se doreste performanta, atentia trebuie distribuita la schimbarile de viziune ale angajatilor, ca asteptarile sa fie realiste. 83% dintre angajati au sustinut ca lucratul de acasa le-a afectat relatia cu echipa, arata un sondaj efectuat de catre Genesis Property. Asta inseamna ca isi doresc mai multa interactiune si comunicare alaturi de fiecare membru din departamentul din care face parte, dar si din partea managerului.
Asa ca, unele tactici care erau considerate de succes acum ceva timp si care au dat rezultate s-ar putea sa nu mai fie recunoscute de catre noii angajati. Acum, nu doar partea financiara este cea care primeaza in acceptarea unui job. Oferta salariala trebuie sa includa atat partea de abilitati umane, cat si cele tehnice. Feedback-ul constant din partea oricarui angajat, indiferent daca este dintr-o pozitie de junior sau senior, este baza care sta in constructia unui manager bun.
De altfel, criteriile de evaluare trebuie sa fie cunoscute inca de la inceput, asa cum prevede si art. 17 alin. (2) lit. e) din Codul muncii, care spune ca persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului, aplicabile la nivelul angajatorului.
3. Deschiderea catre orice forma de colaborare
Flexibilitatea programului este unul dintre cele mai cautate aspecte atunci cand un angajator isi doreste sa aplice la o companie, cel putin in ultima perioada. O solutie pe termen lung, ca pentru reinventarea ca manager, este deschiderea catre orice forma de colaborare, fie ea part-time sau cu freelanceri. Accentul pe inovare si tehnologie, de asemenea, constituie un plus pentru relatii de lunga durata cu angajatorii.
Recrutarea tinerilor talente, indiferent de nivelul de experienta este, din nou, un aspect de luat in calcul, mai ales cand tinerii pot sa absoarba mai repede cunostintele si informatiile. Este o solutie pe termen lung, daca se acorda sansa si celor care nu indeplinesc in detaliu toate cerintele unui post vacant. Au ocazia sa se dezvolte alaturi de o echipa deja formata si sa isi doreasca sa creasca alaturi de companie.
Prin urmare, orice manager trebuie sa fie deschis catre noile schimbari care intervin pe piata muncii, sa fie atent la nevoile angajatilor, sa ceara feedback constant si, nu in ultimul rand, sa fie axat pe inovare si tehnologie.
Sursa foto: Shutterstock.com