Cum obtinem rezultate maxime din partea angajatilor pe care ii avem in subordine? Cum ii determinam sa isi dea tot interesul pentru munca pe care o realizeaza de luni pana vineri, timp de 8 ore pe zi?
Pana la urma, aici se reduc strategiile de motivare, la rezultatele pe care vrei sa le revezi in cifra de afaceri, in incasarile unui departament, in modul in care se imbunatateste comunicarea organizationala, la maniera in care managementul performantei se desfasoara.
Oamenii motivati nu mai sunt dispusi la fel de mult sa migreze in alte companii. Daca strategiile de motivare au fost bine gandite si optim puse in aplicare, trebuie sa vezi imbunatatiri clare in nivelul fluctuatiei de personal, in media duratei de angajare in companie, in notele de evaluare trimestriala.
De ce reguli tinem cont pentru a ne motiva angajatii:
1. Angajatii sunt diferiti si trebuie sa ii motivam in mod personalizat.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Legis Plus Legislatia Muncii
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
2. Motivarea angajatilor reprezinta un set de eforturi pe care trebuie sa le analizezi si sa le construiesti pe termen lung. Niciodata nu gandim pe termen scurt pentru ca eforturile financiare ar fi mult prea mari.
3. Motivarea angajatilor nu dureaza foarte mult timp. Nu poti sa motivezi un angajat odata pentru totdeauna. Trebuie sa motivezi, sa analizezi impactul si sa revii cu noi eforturi, de aceeasi natura sau diferit calibrate pentru eficienta maxima.
4. Motivarea angajatilor da gres daca nu ai rabdare sa vezi efectele. Nu poti construi o echipa de angajati inalt motivati peste noapte. Ai rabdare si daca toate strategiile au fost corect calculate, vei vedea rezultatele.
5. Motivarea angajatilor nu se realizeaza daca ii sperii ca rata somajului a atins cote ametitoare. Nu inseamna ca sunt motivati sa lucreze in echipa ta ci ca le este prea frica sa plece.
6. Motivarea angajatilor nu se obtine daca le imprimi sentimentul ca ei au nevoie de tine si ca sunt foarte norocosi ca au un loc de munca. Daca le construiesti mentalitatea aceasta, nu vei face decat sa consolidezi un imperiu al terorii. Managementul nu a insemnat niciodata acest amestec de teroare, indoieli si griji insuflate angajatilor.
7. Banii nu reprezinta singura modalitate de a-ti motiva angajatii. De multe ori, bonusurile financiare nu vor fi cea mai buna optiune cu putinta. Mai bine ar fi daca le-ai oferi formare profesionala sau carti cadou, daca le-ai oferi mai mult timp liber sau un grad superior de flexibilitate in modul in care isi urmeaza programul de lucru.
8. Demotivarea angajatilor se obtine foarte repede, fulger! Poti sa demotivezi complet un angajat printr-o singura fraza gresita.
"Esti norocos ca ai locul acesta de munca."
"Esti platit mai mult decat meriti."
"Esti usor de inlocuit. Sa nu crezi ca nu sunt altii care nu iti pot lua locul."
"Pregatirea ta profesionala lasa mult de dorit."
"Eu sunt seful. Eu dau ordinele si tu le urmezi."
"Angajatul nu are voie sa conteste ordinele superiorilor."
"Va trebui sa iti taiem din salariu pentru ca rezultatele tale sunt foarte slabe."
Iata mai sus doar cateva exemple total gresite de feedback oferit angajatului. Cu greu l-am numi feedback. Este mai degraba o lipsa grava de know-how in materie de MRU.
Asa cum va povesteam recent, nu toti suntem facuti sa gestionam capital uman. Unii sunt contabili excelenti sau agenti buni de vanzari. De la a tine contabilitatea in mod optim si pana la a gestiona resurse umane, este totusi drum lung.
La final, recomandam intotdeauna ca sarcinile de MRU sa revina profesionistilor scoliti in domeniu, cu know-how, experienta si empatie la nivel inalt.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!