MRU: Managementul carierei angajatilor. Ce trebuie sa stie orice manager de HR?

Maria Nicutar
Maria Nicutar
30 Octombrie 2015
30 Octombrie 2015
Maria Nicutar
Maria Nicutar
management de succesmanagement hrmanagementul resurselor umanefluctuatie de personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Managementul carierei reprezinta un proces planificat prin care, simultan, compania isi asigura necesarul de resurse umane la capacitate maxima iar salariatii isi satisfac propriile aspiratii profesionale.

Nu este nimic dificil in aceasta ecuatie daca niciuna dintre parti nu va incerca sa traga spuza pe turta sa. Raporturile de munca se bazeaza pe aceasta regula de aur: avantaje pentru ambele parti. Aici se naste sansa de colaborare fructoasa, pe termen indelungat.

Raporturile de munca trebuie sa devina un climat optim pentru dezvoltarea angajatului si prosperitatea companiei in acelasi timp. Observati faptul ca din ecuatie nu trebuie sa lipseasca notiunea de simultaneitate.

Evident, cade in sarcina managerilor HR, a superiorilor directi si a angajatilor, responsabilitatea de management al carierei. Este un efort comun. Asa ar trebui sa fie. Un cumul de actiuni care sa aduca angajatul in cel mai bun punct al carierei sale. In tot acest timp, activitatea profesionala a salariatului trebuie sa serveasca prosperitatii companiei.

Tinem cont de faptul ca managementul carierei angajatilor reprezinta un proces de baza in planificarea sistematica a resurselor umane din organizatie.


In acelasi timp, nu uitam faptul ca planificarea carierei aduce avantaje notabile atat pentru companie, cat si pentru salariati:

-- In companie raman cei mai performanti angajati, acestia fiind motivati sa isi continue progresul profesional.

-- Se reduc in mod considerabil costurile aferente fluctuatiei de personal.

-- Brandul companiei are de castigat pentru ca se consolideaza imaginea unui angajator care pune pe plan prioritar dezvoltarea profesionala a angajatilor sai.

-- Noi angajati valorosi sunt atrasi in cadrul companiei.

-- Angajatul este pregatit sa isi asume responsabilitate sporita in activitatea sa profesionala.

-- Creste in mod exponential gradul de satisfactie al angajatului.

-- Creste media retentiei sale in companie.

-- Angajatilor li se faciliteaza accesul pe posturi de rang superior, actiunile de promovare devenind adesea simple formalitati, procesele operationale care se deruleaza cat mai natural si cu minime costuri financiare de inductie.

Important de retinut este faptul ca managementul carierei angajatilor trebuie sa devina o sarcina comuna pentru 3 persoane minim: managerul HR, managerul direct al angajatului si angajatul insusi. Impreuna pot pune la punct cel mai bun plan de management al carierei ce va lucra atat in avantajul companiei, cat si in avantajul direct al salariatului. Nu se poate sa asiguram prosperitatea companiei si sa o neglijam pe cea a salariatilor. Va fi un proces de scurta durata si extrem de costisitor pentru companie pentru ca vine la pachet cu un nivel ridicat de fluctuatie de personal si nivel minim de engagement.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!
Maria Nicutar

 



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]