Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 3-a)

comisieresurse umaneinvaliditatehandicap

ART. 10

(1) In vederea verificarii indeplinirii conditiilor pentru acordarea despagubirii, la nivelul Administratiei Nationale a Penitenciarelor se constituie, prin ordin al conducatorului institutiei, o comisie alcatuita din 5 membri, si anume: 1 reprezentant al compartimentului economic, 1 reprezentant al compartimentului contencios, 1 reprezentant al compartimentului medical, 1 reprezentant al compatimentului de resurse umane si o persoana din conducerea institutiei, care indeplineste functia de presedinte al comisiei.

(2) Comisia verifica, la solicitarea persoanei interesate, pe baza  documentelor justificative si a actelor de constatare intocmite de organele competente, indeplinirea conditiilor pentru acordarea despagubirilor prevazute in prezenta hotarare. In vederea clarificarii tuturor aspectelor relevante pentru solutionarea cererilor, comisia poate audia pe functionarul public cu statut special sau, dupa caz, pe membrii familiei acestuia.

(3) Cererile pentru acordarea despagubirilor se analizeaza de comisie in termen de 60 de zile lucratoare de la data inregistrarii.

(4) In cazul in care constata indeplinirea conditiilor legale, comisia prezinta conducatorului institutiei un raport motivat, prin care va propune acordarea despagubirii, stabilindu-se si cuantumul acesteia.      

(5) In baza raportului comisiei, conducatorul unitatii emite o dispozitie scrisa de admitere a cererii si de achitare a sumei mentionate in raport. Dispozitia se comunica solicitantului si compartimentului financiarcontabil, in vederea achitarii drepturilor cuvenite.  

(6) Daca in urma analizarii cererii si a documentelor justificative comisia constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale pentru acordarea despagubirii, aceasta propune conducatorului institutiei, prin raport motivat, semnat de toti membrii,  respingerea cererii. Dupa aprobarea propunerii de respingere, cererea se restituie solicitantului impreuna cu documentele justificative, prezentand acestuia, in scris, motivele care au stat la baza deciziei.

(7) Daca dupa respingerea cererii de acordare a despagubirilor se stabileste legatura dintre evenimentul prejudiciabil si indeplinirea atributiilor de serviciu prin hotarare irevocabila a instantei judecatoresti, prin ordonanta a procurorului, in situatia in care punerea in miscare a actiunii penale este impiedicata ori pe baza altor inscrisuri judiciare, functionarul public cu statut special sau, dupa caz, familia acestuia, pot face o noua cerere de acordare a despagubirilor, in termen de 90 de zile de la data la care au luat cunostinta de hotararea judecatoreasca, de ordonanta procurorului ori de inscrisurile respective.  

ART. 11

(1) Despagubirile acordate in baza prezentei hotarari constituie forme de sprijin cu destinatie speciala.

(2) Sumele reprezentand despagubirile prevazute in art. 4 7 sunt echivalente in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data efectuarii platii.

ART. 12

Persoanele indreptatite la acordarea despagubirilor prevazute de prezenta hotarare nemultumite de modul de solutionare a cererilor formulate se pot adresa instantei judecatoresti competente.

ART. 13

(1) Prevederile prezentei hotarari se aplica in mod corespunzator si in cazul in care sunt afectate viata, sanatatea ori bunurile sotului/sotiei si ale copiilor aflati in intretinerea functionarului public cu statut special, in legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu ale acestuia.

(2) Despagubirea se acorda functionarului public cu statut special, pe baza cererii formulate de acesta.

(3) In cazul minorilor se fac urmatoarele asimilari:

a) incadrarea in categoria de handicap grav cu incadrarea in gradul I de invaliditate;

b) incadrarea in categoria de handicap accentuat cu incadrarea  in gradul II de invaliditate;

c) incadrarea in categoria de handicap mediu sau usor cu incadrarea  in gradul III de invaliditate.

ART. 14

 In cazul in care, dupa efectuarea platii despagubirilor se constata de catre organele competente ca producerea prejudiciilor nu are legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu ale functionarului public cu statut special, functionarul public cu statut special ori, dupa caz, membrii de familie care au beneficiat de despagubire sunt obligati sa restituie sumele incasate, in conditiile legii.

ART. 15

Pentru toate sumele de bani platite ca despagubiri in temeiul prezentei hotarari,   Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia vor initia demersuri pentru recuperarea sumelor platite de la persoanele care se fac vinovate de producerea prejudiciilor.

ART. 16

Termenii de invaliditate de gradul I-III si de handicap grav, accentuat, mediu sau usor se definesc conform prevederilor legale in vigoare.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comisieresurse umaneinvaliditatehandicap

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 3-a) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Program de lucru cu ore de zi si ore de noapte. Revisal. DocumenteIntrebare: Societatea a decis ca o parte din angajati sa presteze activitate in intervalul orar 15:30 - 24:00 ( pauza de masa este de 30 min ) prin rotatie o saptamana de dimineata si una dupa amiaza. Mentionez ca programul de functionare a societatii este de luni pana vineri 07:30 -17:30. Va rog sa ne mentionati: ce autoritati trebuie instiintate, ce documente trebuie intocmite, cum vom trece programul de lucru in Revisal si cum trebuie platiti?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Reducerea saptamanii de lucru. Activitatea trebuie sa fie redusa cel putin 30 de zile lucratoareIntrebare: Datorita reducerii temporare a activitatii si reducerea comenzilor, firma poate aplica simultan in aceeasi perioada doua masuri de suspendare a CIM, pentru unele departamente somajul tehnic iar pentru alte departamente si sectii saptamana redusa de la 5 zile la 4 zile (respectand conditia de perioada). Ziua libera neplatita poate fi stabilita diferit ( de ex: luni o parte din salariati si vineri ceilalti salariati). Daca intervine mai repede redresarea decat s-a previzionat si s-a inscris in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]