Angajatii valorosi reprezinta totul pentru o companie. Ei sunt Alfa si Omega. Discutam despre ei in mod constant pentru ca nimic nu se poate realiza in absenta lor. Si pentru ca nimic nu merge de la sine perfect, pentru ca orice mecanism inteligent are nevoie de investitii, atentie si grija, vom continua sa acordam atentie sporita acestui subiect: angajatii valorosi pentru o companie.
Totul sau nimic
Ori ai angajati valorosi si lucreaza pentru tine din pasiune, ori degeaba ai o companie. Daca nu ti-ai cucerit angajatii, daca nu te respecta si daca nu dau 100% si inca putin din eforturile lor pentru compania ta, nu ai nimic, in mod concret.
Inceputul si Sfarsitul
Degeaba ai o idee de afacere exceptionala daca lasi amatori sa o puna in practica. Degeaba ai cea mai buna idee de proiect de dezvoltare daca il lasi pe mainile unor oameni lipsiti de valoare sau, din contra, valorosi si nemotivati, demotivati, pe care i-ai pierdut psihologic.
Ce inseamna sa pierzi un angajat din punct de vedere psihologic? Fizic, se afla in echipa ta, de luni pana vineri, de la ora 09.00 si pana la ora 17.00. Psihologic, a plecat de mult timp din echipa. Va oferi strictul necesar si nu va fi deschis ideilor de a prelua mai multe sarcini, de a sta peste program, de a se implica si mai mult intr-un proiect in care nu crede 100%.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Portal Codul Muncii
Cel mai des, angajatii care cad in aceasta categorie aduc o imensa paguba angajatorilor. Nu reprezinta personal productiv si in niciun caz nu reprezinta o insula de dezvoltare pentru companie ca tot unitar.
Aveti nevoie de angajati profesionisti si mai ales de manageri care sa recruteze corect personalul, sa il selecteze, sa ofere pozitia potrivita si apoi sa isi motiveze subordonatii pentru ca acestia sa ofere maxim de productivitate.
La final de an, am avut cu totii rezultate in afacerile si in proiectele noastre. Am stat la birourile personale cu 2 agende alaturi, cu laptop-urile deschise, cu Exceluri si grafice. Am baut cateva cafele si unii au realizat ca a fost un an exceptional, chiar mai bun decat l-au perceput pe parcurs.
Altii au realizat ca anul a fost dezastruos catre execrabil. Asa ca nu ne ramane decat sa privim catre proiectele pe care am ales sa le punem in aplicare, catre angajatii cu care am decis sa colaboram, catre strategiile de lucru si dezvoltare pe care am mizat.
Ne numaram angajatii valorosi. Sunt putini, foarte putini sau total absenti. Ideile valoroase au nevoie de oameni valorosi, sa nu uitam. Si oamenii valorosi au nevoie de idei valoroase. Nu se poate fara, din orice perspectiva ai privi lucrurile, cu orice s-ar ocupa afacerea ta, orice ar produce, pe orice piata s-ar dezvolta.
Din pacate, prea putine afaceri respecta aceasta regula, aparent una banala: Daca ideile sunt bune si oamenii care le pun in practica sunt buni, afacerile trebuie sa mearga, neconditionat.
Nu mai putem da vina pe criza, pe mediul de afaceri, pe competitivitate, pe faptul ca ne sapa concurenta. Trebuie sa punem punctul pe i si sa o facem cat mai curand. De aici incep lucrurile sa se schimbe, sa devina ceea ce ar putea fi cu adevarat.
Sa avem succes si cariere stralucite!
Maria Nicutar