Care sunt riscurile adoptarii unui stil de management in care comunicarea individuala cu angajatii eclipseaza tendinta catre comunicarea colectiva? Sunt numeroase si toate reprezinta factori declansatori pentru conflicte, nemultumiri, indoieli, lipsa increderii si deficiente in munca in echipa.
Consecintele si solutiile acestui stil de management sunt delimitate mai jos, de catre experti:
Consecinte
- Vei crea o stare de suspiciune printre angajati si vei determina aparitia unor comportamente clientelare.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
- Fiecare angajat va crede ca are o relatie particulara cu top managerul si va afisa un aer de superioritate fata de colegii sai.
- Angajatii nu vor avea spirit de echipa, vor lucra mai putin eficient si isi vor urmari propriile interese.
- In situatiile problematice nu vei avea toate informatiile in acelasi timp pentru a le verifica si nu vei cunoaste diversele puncte de vedere ale angajatilor pentru a fi in masura sa iei cea mai buna decizie.
- Vei deveni dependent de informatiile provenite de la anumite persoane si vei putea fi influentat sau chiar manipulat de catre acestea.
- Daca te lipsesti de discutiile in grup, creativitatea si initiativa angajatilor nu vor fi suficient stimulate si nu vei cunoaste toate posibilele solutii ale problemelor cu care se confrunta organizatia.
Solutii
- Stabileste intalniri periodice cu toti angajatii si discutati in plen problemele firmei si problemele de personal aparute, care se preteaza la acest mod de comunicare.
- Stabileste pentru fiecare compartiment intalniri saptamanale si participa prin rotatie la fiecare dintre ele.
- Daca primesti informatii din partea angajatilor, ai grija sa le verifici , nu pentru ca nu ai avea incredere in personal, ci pentru ca aceasta este rutina de utilizare a informatiei.
- Descurajeaza comportamentele clientelare si evita dependenta de anumite persoane.
- Solicita cel putin o data pe an asistenta unui specialist in probleme de personal, din exteriorul firmei, pentru a identifica eventualele probleme de comunicare aparute.
- Nu lasa nerezolvata nici o problema de comunicare deoarece aceasta poate avea consecinte pe termen lung, iar, in timp, exista pericolul sa degenereze in conflicte de munca majore.
Mult succes in managementul resurselor umane!