Managementul Resurselor Umane: Importanta comunicarii colective in cadrul unei organizatii

managementul resurselor umanemanagement hr
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Care sunt riscurile adoptarii unui stil de management in care comunicarea individuala cu angajatii eclipseaza tendinta catre comunicarea colectiva? Sunt numeroase si toate reprezinta factori declansatori pentru conflicte, nemultumiri, indoieli, lipsa increderii si deficiente in munca in echipa.

Consecintele si solutiile acestui stil de management sunt delimitate mai jos, de catre experti:


Consecinte

-  Vei crea o stare de suspiciune printre angajati si vei determina aparitia unor comportamente clientelare.

-  Fiecare angajat va crede ca are o relatie particulara cu top managerul si va afisa un aer de superioritate fata de colegii sai.

-  Angajatii nu vor avea spirit de echipa, vor lucra mai putin eficient si isi vor urmari propriile interese.

-  In situatiile problematice nu vei avea toate informatiile in acelasi timp pentru a le verifica si nu vei cunoaste diversele puncte de vedere ale angajatilor pentru a fi in masura sa iei cea mai buna decizie.

-  Vei deveni dependent de informatiile provenite de la anumite persoane si vei putea fi influentat sau chiar manipulat de catre acestea.

-  Daca te lipsesti de discutiile in grup, creativitatea si initiativa angajatilor nu vor fi suficient stimulate si nu vei cunoaste toate posibilele solutii ale problemelor cu care se confrunta organizatia.

Solutii

- Stabileste intalniri periodice cu toti angajatii si discutati in plen problemele firmei si problemele de personal aparute, care se preteaza la acest mod de comunicare.

- Stabileste pentru fiecare compartiment intalniri saptamanale si participa prin rotatie la fiecare dintre ele.

- Daca primesti informatii din partea angajatilor, ai grija sa le verifici , nu pentru ca nu ai avea incredere in personal, ci pentru ca aceasta este rutina de utilizare a informatiei.

- Descurajeaza comportamentele clientelare si evita dependenta de anumite persoane.

- Solicita cel putin o data pe an asistenta unui specialist in probleme de personal, din exteriorul firmei, pentru a identifica eventualele probleme de comunicare aparute.

- Nu lasa nerezolvata nici o problema de comunicare deoarece aceasta poate avea consecinte pe termen lung, iar, in timp, exista pericolul sa degenereze in conflicte de munca majore.


Mult succes in managementul resurselor umane!

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umanemanagement hr

Data aparitiei: 30 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Managementul Resurselor Umane: Importanta comunicarii colective in cadrul unei organizatii Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]