Cu toate acestea, lucram cu oameni, nu cu CV-urile lor, nu doar cu abilitatile si competentele pe care acestia le detin la un moment dat. Obtinem rezultate exceptionale impreuna atunci cand eforturile noastre se aliniaza, insa din ecuatie nu trebuie sa dispara si abilitatile de comunicare, empatia, armonia din echipele de lucru, munca in echipa, abilitatile de interrelationare si nu numai. Este scheletul invizibil care ajuta competentele profesionale sa devina eficiente.
La final de zi, lucram cu oameni si ne ciocnim de caracterele lor. Vor fi angajati barfitori, negativisti, care mint sau care nu accepta sa lucreze in echipa si angajati care lanseaza zvonuri ce pot duce la demisii in masa.
Vor fi angajati care dezbina echipele si oameni care deterioreaza imaginea companiei si cultura sa organizationala.
In mod real, caracterele negative sunt numeroase si trebuie inlaturate daca nu se gasesc solutii pentru optimizarea raporturilor de munca.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Portal Codul Muncii
Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru a rezolva situatia angajatilor cu atitudine negativa?
1. Stabiliti daca atitudinea lor este doar un rezultat natural al stilului de management din echipele din care fac parte, caz in care sursa problemei se afla in alta parte asa ca sunt necesare alte solutii.
Acesta este primul si cel mai important pas pe care trebuie sa il indepliniti. Nu treceti cu vederea faptul ca angajatii imita de foarte multe ori stilul de management sub care se dezvolta. Angajatii din echipa X pot fi mai agresivi, cei din echipa Y pot fi mai putin comunicativi, angajatii din departamentul Z pot fi mai putin pregatiti sa lucreze in echipa. De foarte multe ori, vina pentru comportamentul nepotrivit al angajatilor revine superiorului care coordoneaza echipa.
2. In cazul in care discutam despre un caz izolat si deci nu este vina superiorilor, este timpul sa stabiliti o intrevedere cu acesti angajati. Oferiti-le cateva imagini lamuritoare asupra efectelor atitudinii negative la locul de munca.
Aratati-le ca exista o diferenta majora intre libertatea de a te purta natural si actiunea de a deteriora relatiile de la locul de munca, cultura organizationala, brandul companiei.
3. Incetati raporturile de munca acolo unde nu exista cale de intoarcere, acolo unde nu exista comunicare si solutii de remediere a situatiei.
Unii angajati nu se vor schimba niciodata. Altii se vor schimba abia cand vor realiza ca si-au pierdut locurile de munca NU din cauza pregatirii profesionale, ci din cauza atitudinii negative pe care o dezvolta la locul de munca si care afecteaza o echipa intreaga de angajati. Nu e lucru neglijabil.
In fapt, o mare pondere din demisiile inregistrate la nivelul organizatiilor au legatura directa sau indirecta cu lipsa unui loc de munca pozitiv si motivant.
In randurile de mai sus am prezentat 3 pasi importanti care vor ajuta enorm la imbunatatirea culturii organizationale in orice companie. Sunt pasii pe care i-am urma in mod logic pentru a tempera comportamentele nedorite la locul de munca. Identificam sursa si motivele, stabilim un canal de comunicare atenta si luam masurile necesare pentru a preveni intinderea acestui fenomen la nivelul organizatiei.
Sa aveti succes in managementul resurselor umane!