Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Management HR: Aveti angajati cu atitudine negativa? Iata 3 sfaturi pentru a rezolva situatia

managementul resurselor umaneatitudine negativamanagement hr
Exista numerosi angajati pe care i-am pastra in echipele noastre pentru totdeauna daca am lua decizia strict din punct de vedere al pregatirii  lor profesionale.

Cu toate acestea, lucram cu oameni, nu cu CV-urile lor, nu doar cu abilitatile si competentele pe care acestia le detin la un moment dat. Obtinem rezultate exceptionale impreuna atunci cand eforturile noastre se aliniaza, insa din ecuatie nu trebuie sa dispara si abilitatile de comunicare, empatia, armonia din echipele de lucru, munca in echipa, abilitatile de interrelationare si nu numai. Este scheletul invizibil care ajuta competentele profesionale sa devina eficiente.

La final de zi, lucram cu oameni si ne ciocnim de caracterele lor. Vor fi angajati barfitori, negativisti, care mint sau care nu accepta sa lucreze in echipa si angajati care lanseaza zvonuri ce pot duce la demisii in masa.

Vor fi angajati care dezbina echipele si oameni care deterioreaza imaginea companiei si cultura sa organizationala.

In mod real, caracterele negative sunt numeroase si trebuie inlaturate daca nu se gasesc solutii pentru optimizarea raporturilor de munca.


Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru a rezolva situatia angajatilor cu atitudine negativa?

1. Stabiliti daca atitudinea lor este doar un rezultat natural al stilului de management din echipele din care fac parte, caz in care sursa problemei se afla in alta parte asa ca sunt necesare alte solutii.

Acesta este primul si cel mai important pas pe care trebuie sa il indepliniti. Nu treceti cu vederea faptul ca angajatii imita de foarte multe ori stilul de management sub care se dezvolta. Angajatii din echipa X pot fi mai agresivi, cei din echipa Y pot fi mai putin comunicativi, angajatii din departamentul Z pot fi mai putin pregatiti sa lucreze in echipa. De foarte multe ori, vina pentru comportamentul nepotrivit al angajatilor revine superiorului care coordoneaza echipa.

2. In cazul in care discutam despre un caz izolat si deci nu este vina superiorilor, este timpul sa stabiliti o intrevedere cu acesti angajati. Oferiti-le cateva imagini lamuritoare asupra efectelor atitudinii negative la locul de munca.

Aratati-le ca exista o diferenta majora intre libertatea de a te purta natural si actiunea de a deteriora relatiile de la locul de munca, cultura organizationala, brandul companiei.

3. Incetati raporturile de munca acolo unde nu exista cale de intoarcere, acolo unde nu exista comunicare si solutii de remediere a situatiei.

Unii angajati nu se vor schimba niciodata. Altii se vor schimba abia cand vor realiza ca si-au pierdut locurile de munca NU din cauza pregatirii profesionale, ci din cauza atitudinii negative pe care o dezvolta la locul de munca si care afecteaza o echipa intreaga de angajati. Nu e lucru neglijabil.

In fapt, o mare pondere din demisiile inregistrate la nivelul organizatiilor au legatura directa sau indirecta cu lipsa unui loc de munca pozitiv si motivant.

In randurile de mai sus am prezentat 3 pasi importanti care vor ajuta enorm la imbunatatirea culturii organizationale in orice companie. Sunt pasii pe care i-am urma in mod logic pentru a tempera comportamentele nedorite la locul de munca. Identificam sursa si motivele, stabilim un canal de comunicare atenta si luam masurile necesare pentru a preveni intinderea acestui fenomen la nivelul organizatiei.


Sa aveti succes in managementul resurselor umane!




de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umaneatitudine negativamanagement hr

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Management HR: Aveti angajati cu atitudine negativa? Iata 3 sfaturi pentru a rezolva situatia Nota: 4.33 din 5 - 9 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Incetare CIM si incheiere CIM nou. RevisalIntrebare: Un angajat al societatii noastre ,nascut in anul 1955 martie 01 indeplineste cumulativ conditiile de varsta standard si stagiu minim de cotizare pentru pensionare. In anul 2020 01 martie este duminica, de la ce data incetam CIM? Cand raportam in REVISAL? In data de 28 februarie se poate complecta formularele si raporta in REVISAL cu data de incepere 01 martie? Mentionam ca angajatorul are in vedere de a incheia un nou CIM cu angajatul sus amintit.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Externalizare serviciu. Desfiintare post. DocumenteIntrebare: Care sunt pasii de urmat pentru incetarea unui contract de munca cu un salariat urmare desfiintarii postului. Serviciul urmeaza sa fie externalizat. Trebuie sa incheiem contract de prestari servicii cu acelasi fost salariat? Desfiinarea postului este determinata de interese economice- financiare, reducerea cheltuielilor si responsabilitatilor suplimentare in cazul unui contract de munca fata de un contract de prestari servicii. Va rog daca se poate sa-mi transmiteti si modele de documente de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]