Este cunoscut, verificat si testat. Criticarea activitatilor salariatilor nu conduce catre rezultate stralucite nici pe termen scurt, nici pe termen lung. Una dintre cele mai grave greseli de management al resurselor umane este criticarea activitatilor salariatilor si neglijarea faptului ca motivarea acestora este posibila doar atunci cand le laudam progresele si punctele forte.
Evident, nimeni nu considera optim ca greselile angajatilor nostri sa fie trecute cu vederea, insa este nevoie de tact si putina psihologie pentru a-i ajuta sa treaca cu brio peste perioadele mai dificile.
Iata cateva consecinte ale criticarii angajatilor nostri:
- Vei contribui la demotivarea angajatilor, acestia gandind ca sunt inutile orice stradanii de autodepasire.
- Se va crea o stare de stres printre angajati care se vor simti subapreciati pentru eforturile lor.
- Se va inregistra o reducere a eficientei firmei.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- Vei fi privit drept
- Vei determina plecarea angajatilor, in special la firme concurente.
Si cateva solutii pentru a preveni aceste greseli de managementul resurselor umane:
- Incearca sa fii obiectiv atunci cand urmaresti activitatea angajatilor si sa-i apreciezi pe cei care se straduiesc sa evolueze profesional.
- Ia in calcul atat realizarile angajatilor, cat si greselile lor si compara-le intre ele.
- Incepe intotdeauna o corectie cu mentionarea unui aspect pozitiv, oricat de nesemnificativ ti s-ar parea acesta.
- Fa-i pe angajati sa-si inteleaga greselile si ofera solutii pentru remedierea lor.
- Nu judeca niciodata persoanele, ci numai comportamentul acestora.
Mult succes in managementul resurselor umane!
Maria Nicutar