Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum alegi software-ul de pontaj in functie de industria si tipul companiei tale

pontajangajatisoftwarebeneficii


 

Din ce in ce mai multe companii realizeaza astazi beneficiile instalarii unei solutii automatizate pentru pontaj in cadrul departamentului HR.

Din punct de vedere legal, Articolul 119 din Codul Muncii, actualizat prin O.U.G NR 53/2017 prevede obligativitatea de a monitoriza timpul de lucru al salariatilor. Chiar daca legislatia nu obliga firmele sa realizeze pontajul intr-un anumit format, implementarea unui program de pontaj reduce semnificativ timpul destinat acestei activitati, micsorand posibilitatea de eroare.

Pentru anumite industrii insa, beneficiile instalarii unei aplicatii de pontaj merg dincolo de respectarea prevederilor legale.

Ca in multe alte situatii, specificul industriei in care compania ta isi desfasoara activitatea determina implicit tipologia angajatilor. Asa cum, de exemplu, sursele si procesul de recrutare difera substantial intre a angaja muncitori in constructii vs. specialisti in analiza datelor intr-o firma de servicii profesionale, la fel iti poti pune problema, intr-o anumita masura, si legat de monitorizarea prezentei la job – instrumentele cele mai utile pot fi diferite, in functie de tipul angajatilor si natura job-ului pe care il desfasoara.

De exemplu, in special in acele industrii care angajeaza majoritar muncitori si in care activitatea este strict normata pe paliere de timp, rezultatele de business si eficienta activitatii depind in mod direct de acest parametru cantitativ, respectiv numarul orelor lucrate de angajati. In aceste cazuri compania isi poate dori, pentru mai multa transparenta de ambele parti, sa aiba o evidenta mai precisa a acestor ore, precum si a celor suplimentare, alaturi de modurile de compensare a acestora.

Pentru ca situatiile in industriile care utilizeaza intensiv munca mai putin calificata pot fi extrem de diverse si uneori echivoce, angajatorii au dreptul sa fie siguri ca ceea ce se contorizeaza ca ore suplimentare platite au fost lucrate intr-adevar. De aici poate aparea necesitatea unor reguli de monitorizare care sa se plieze cat mai bine pe specificul activitatii.

Pe de alta parte, pentru companiile care angajeaza specialisti sau personal de birou, monitorizarea angajatilor din punct de vedere cantitativ, strict in functie de numarul de ore lucrate, nu reprezinta o provocare din punct de vedere al bunei desfasurari a business-ului, pentru ca eficienta activitatii este mai degraba influentata de calitatea prestatiei si performantele livrate decat de „bifarea” unui numar standard de ore la birou.

Un alt factor pe care-l poti lua in calcul atunci cand iti propui sa alegi o aplicatie de pontaj poate fi si cultura companiei. Unele culturi organizationale se caracterizeaza printr-un grad ridicat de control al informatiilor si un nivel avansat al detaliilor cerute de top management in legatura cu modul in care angajatii isi desfasoara activitatea. Alte culturi sunt mai relaxate privitor la aceste detalii, atata timp cat angajatii livreaza corect si la timp lucrurile pentru care sunt responsabili.

Care sunt, in general, beneficiile oferite de o aplicatie de pontaj?

Aplicatia de pontaj va elimina aproape complet munca manuala, dar si erorile de calcul inevitabile atunci cand evidentele se tin in format tabelar (in Excel, de exemplu) sau pe hartie. Exista insa momente in care poate fi necesara si introducerea manuala a unor date (atunci cand se constata o inadvertenta, de exemplu).

Pentru aceste cazuri, un avantaj au aplicatiile care permit si introducerea manuala a datelor in aceste cazuri de exceptie. Una dintre aceste aplicatii flexibile de pontaj este cea oferita de Sincron HR Software.

  • Timpul alocat pregatirii pontajului este redus semnificativ.
  • Cu ajutorul aplicatiei de pontaj, ai o evidenta exacta si unitara a timpului lucrat de fiecare dintre angajati, eliminandu-se subiectivismul fiselor de pontaj. In multe cazuri, se constata o diminuare semnificativa a timpilor pierduti (prin absente, intarzieri, etc).
  • In cazul aplicatiilor care functioneaza in cloud, accesul la informatii este in timp real. Implicit, poti verifica in orice moment daca echipa de muncitori este deja la lucru pe santier sau daca, in plin sezon, a fost depasit numarul de ore suplimentare propus.
  • Inregistrarea si monitorizarea tipului de ore lucrate (normale, suplimentare, de noapte, de weekend etc), dar si a absentelor (prin concedii medicale, de odihna etc.) este realizata cu usurinta, responsabilii avand o imagine de ansamblu a intregului business.
  • Datele inregistrate in aplicatia de pontaj electronic pot fi utilizate sub forma unor rapoarte si analize a datelor de HR, contribuind la identificarea de trenduri si insight-uri utile eficientizarii activitatii companiei.

Acestea sunt cateva dintre beneficiile generale oferite de majoritatea aplicatiilor de pontaj electronic disponibile pe piata.

Tinand cont de factori precum industria in care activezi, tipul angajatilor si comportamentul tipic al acestora, corelat cu cultura companiei, mai mult sau mai putin inclinata spre control, poti evalua in mod relevant, in fiecare context in parte, cat de puternica e nevoia de monitorizare a prezentei la job, astfel incat desfasurarea activitatii sa se produca intr-o maniera echitabila, corecta si transparenta atat pentru angajat cat si pentru angajator.

Daca in urma acestei analize ajungi la concluzia ca ai nevoie de ceva mai flexibil, te poti orienta catre o solutie de pontaj online care a fost by design dezvoltata intr-o maniera care tine cont de nevoile potential diferite ale anumitor companii. Un asemenea program de pontaj poate permite setarea a diverse reguli de business si o configurare detaliata a programului, astfel incat clasificarea diverselor tipuri de prezente si absente sa reflecte cat mai bine realitatea operationala.

Folosind un astfel de instrument vei simti ca intr-adevar iti tii toate cifrele sub control si ai o evidenta foarte detaliata si precisa asupra diferitilor timpi petrecuti la job, nu doar in scopul raportarii legale si ca input pentru calculul salariilor, ci si ca informatii de business management realmente utile.

Spre exemplu, beneficiul investitiei intr-o aplicatie de pontaj dedicata, de sine-statatoare, se simte mai intens la firmele mai mari, cu activitate complexa, care cauta sa-si monitorizeze mai bine activitatea la modul general, pe langa indeplinirea obligatiei legale de efectuare a pontajului. In aceasta situatie, companiile pot apela la o aplicatie mai complexa, configurabila, gandita sa acomodeze multiple scenarii de business (inclusiv, de exemplu, de a-si trage datele din surse de date diferite, cum poate fi cazul monitorizarii diferite a personalului TESA vs. angajatii productivi din fabrica). Un asemenea software de pontaj poate prelua datele brute din diversele sisteme de acces cu cardul si le poate expune in functie de tipurile de ore configurate si regulile definite in aplicatie, pe nevoile specifice organizatiei respective.

In concluzie, indiferent daca lucrezi preponderent cu personal necalificat sau intelectuali care vin la birou, daca te intereseaza sa poti analiza cifrele de prezenta si absenta de la job din punct de vedere al eficientei si impactului zilnic in business, alege un program de pontaj cat mai configurabil. Asta inseamna o aplicatie care iti inregistreaza pontajul “brut” de zi cu zi, pontaj peste care poti aplica o serie de reguli de business, definite de tine in functie de cum ai nevoie si e relevant pentru business-ul in care activezi.

De exemplu, modulul de “Time & Attendance” din cadrul platformei Sincron HR Software ofera posibilitatea de a contoriza orele suplimentare intr-o banca de ore, ore peste care poti ulterior sa aplici diverse reguli de business, astfel incat sa le compensezi conform prevederilor legale in perioada urmatoare. Pe langa aceasta posibilitate de administrare detaliata a orelor suplimentare, o alta caracteristica utila este si monitorizarea si raportarea orelor lucrate pe diferite dimensiuni de cost, create si urmarite in functie de intersele de business si raportare ale companiei respective.

Un software HR in cloud complet, cum este Sincron HR, eficientizeaza activitatea departamentului de resurse umane, prin reducerea sau eliminarea sarcinilor repetitive, consumatoare de timp si energie. Datele obtinute din programul de pontaj vor putea fi utilizate mai departe, pentru salarizare. Din acest punct de vedere, consumul de energie scade atunci cand ai o aplicatie de resurse umane ce integreaza ambele module, fara a mai trebui integrate sisteme diferite sau corelate datele dintr-un sistem cu cele din alt sistem. In cazul de fata toata platforma utilizeaza aceeasi baza de date, iar procesele se inlantuie in mod cursiv.


de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pontajangajatisoftwarebeneficii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum alegi software-ul de pontaj in functie de industria si tipul companiei tale Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Modificarea elementelor CIM are loc prin acordul partilorIntrebare: In data de 31.03.2020 s-a organizat o sedinta cu toti angajatii in care s a hotarat de comun acord CU ANGAJATORUL ,tinand cont de situatia generata de COVID-19 ca incepand cu 01.04.2020 toti angajatii vor lucra 6 ore si vor fi platiti cu 75% din salariu. In aceasta situatie trebuiesc facute ACTE ADITIONALE pentru fiecare angajat in care scriem despre modificarea programului iar la salariu putem scrie ca salariul va fi CORESPUNZATOR PERIOADEI DE TIMP LUCRATA (ADICA 75%) sau trebuie sa scriem...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Voluntari situatii de urgenta. Obligatii angajatorIntrebare: Avand in vedere ca am primit de la mai multi angajati adeverinte, care atesta ca fac parte din Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta si sunt chemati de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Banat sa asigure permanenta pe raza teritoriului lor de domiciliu, care sunt obligatiile noastre in calitate de angajator fata de aceste persoane? In aceasta perioada angajatii societatii noastre, care fac parte din serviciul voluntar,beneficiaza de zile libere platite de noi? Isi pastreaza toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]