Va informam ca Ministerul Muncii a publicat un nou proiect de Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale.
in temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 37 lit. a) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, modificata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.49/2013 pentru modificarea art.37, precum si pentru prorogarea termenelor prevazute la art.35 alin.(2) si art.38 din Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, aprobata prin Legea nr.284/2013 Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare
Articol unic - Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
PRIM MINISTRU
Victor - Viorel PONTA
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
250 Modele Fise de Post
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
ANEXA
NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art.1 - (1) Furnizorii de servicii sociale, precum si serviciile sociale acordate de acestia se acrediteaza in conditiile Legii nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor
sociale, denumita in continuare lege.
(2) Procedura de acreditare cuprinde totalitatea activitatilor de evaluare si certificare a respectarii criteriilor si standardelor definite la art.5 alin.(2) si (3) din lege.
(3) In scopul evidentierii gradului de excelenta a serviciilor sociale, se poate solicita evaluarea si incadrarea acestora in clase de calitate, conform prevederilor art.6 din lege.
Art.2 - In cadrul procesului de acreditare, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice are responsabilitatea elaborarii standardelor, criteriilor si indicatorilor prevazuti de lege, precum si a organizarii, coordonarii si implementarii activitatilor de evaluare, certificare, monitorizare si control a calitatii in domeniul serviciilor sociale.
Art.3 - (1) In scopul realizarii activitatilor de evaluare si certificare a calitatii, precum si a celor de reglementare privind conditiile de acreditare prevazute de lege, in cadrul directiei cu atributii in domeniul serviciilor sociale din Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se organizeaza doua compartimente de specialitate, denumite in continuare compartiment de acreditare, respectiv compartiment de standardizare.
(2) Personalul din cadrul compartimentelor prevazute la alin.(1) este incadrat pe functii publice si, dupa caz, pe functii contractuale.
(3) Persoanele care isi desfasoara activitatea in compartimentul de acreditare sunt denumite in continuare evaluatori.
(4) Planificarea si realizarea activitatilor de evaluare in teren, de monitorizare si control se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, denumita in continuare Agentie Nationala, prin agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, respectiv a Municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale.
(5) Personalul cu atributii in realizarea activitatilor prevazute la alin.(4) este reprezentat de inspectori sociali.
Art.4 - (1) Acreditarea furnizorilor de servicii sociale, denumiti in continuare furnizori si a serviciilor sociale se realizeaza gratuit.
(2) Evaluarea si incadrarea serviciilor sociale in clase de calitate se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 17 din lege.
Proiectul integral poate fi consultat aici.