Creati propriul centru de evaluare a competentelor

27 Octombrie 2011
27 Octombrie 2011
evaluarea competentelorcompetente profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Centrele de evaluare

Centrele de evaluare pot fi:
- departamente specializate din unitati economice;
- departamente specializate din centre de formare profesionala;
- companii de recrutare de personal;
- alte organizatii care indeplinesc conditiile de autorizare stabilite de lege.

Daca doriti sa va infiintati un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale, trebuie sa obtineti autorizatie din partea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor (www.cnfpa.ro).

Autorizarea se face pentru ocupatii/calificari pentru care exista standarde ocupationale/standarde de pregatire profesionala recunoscute national, in functie de nivelul de performanta al centrului.

Conditii de obtinere a autorizatiei

Pentru a dezvolta un centru de evaluare, firma dvs. trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie legal constituita;
- sa dovedeasca faptul ca nu se afla in situatie de incapacitate de plata si nici nu are conturi blocate;
- sa dovedeasca accesul la conditii reale de munca si la resursele necesare efectuarii de evaluari (protocoale semnate cu unitati de profil, in cazul firmelor care nu desfasoara activitati curente in ocupatiile pentru care doresc autorizare);
- sa aiba evaluatori de competente profesionale certificati (conform Ordinului nr. 4.543/2004, completat si modificat prin Ordinul nr. 3.329/2005).

Pentru a da credibilitate evaluarii competentelor profesionale exigenta cere ca firma dvs. sa detina facilitatile, resursele si experienta practica necesare.

De exemplu, intr-o firma de constructii pot fi evaluate competente specifice activitatilor din constructii deoarece firma dispune de angajati cu experienta in activitatile respective, iar acestia pot fi formati si certificati ca evaluatori de competente. In plus, exista spatiile si facilitatile necesare pentru desfasurarea evaluarilor.

Intr-o astfel de firma poate fi evaluat propriul personal, personalul din organizatii similare sau, in general, orice persoana care solicita recunoasterea si certificarea competentelor in domeniul respectiv (constructii).

Procedura de evaluare si certificare a competentelor dobandite pe alte cai decat cele formale, aprobata prin Ordinul nr. 3.329/2005 care modifica si completeaza Ordinul nr. 4.543/2004, a fost elaborata in conformitate cu standardul ISO 17.024 privind „Criteriile generale pentru organismele de certificare ce efectueaza certificarea personalului”.

Acest standard specifica criteriile generale pe care trebuie sa le respecte un organism de certificare a personalului pentru a fi recunoscut la nivel national si international.

Care sunt avantajele evaluarii competentelor profesionale ale angajatilor, cu respectarea cadrului legal, aflati detaliat in continuare.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]