Creati propriul centru de evaluare a competentelor

evaluarea competentelorcompetente profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Centrele de evaluare

Centrele de evaluare pot fi:
- departamente specializate din unitati economice;
- departamente specializate din centre de formare profesionala;
- companii de recrutare de personal;
- alte organizatii care indeplinesc conditiile de autorizare stabilite de lege.

Daca doriti sa va infiintati un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale, trebuie sa obtineti autorizatie din partea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor (www.cnfpa.ro).

Autorizarea se face pentru ocupatii/calificari pentru care exista standarde ocupationale/standarde de pregatire profesionala recunoscute national, in functie de nivelul de performanta al centrului.

Conditii de obtinere a autorizatiei

Pentru a dezvolta un centru de evaluare, firma dvs. trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie legal constituita;
- sa dovedeasca faptul ca nu se afla in situatie de incapacitate de plata si nici nu are conturi blocate;
- sa dovedeasca accesul la conditii reale de munca si la resursele necesare efectuarii de evaluari (protocoale semnate cu unitati de profil, in cazul firmelor care nu desfasoara activitati curente in ocupatiile pentru care doresc autorizare);
- sa aiba evaluatori de competente profesionale certificati (conform Ordinului nr. 4.543/2004, completat si modificat prin Ordinul nr. 3.329/2005).

Pentru a da credibilitate evaluarii competentelor profesionale exigenta cere ca firma dvs. sa detina facilitatile, resursele si experienta practica necesare.

De exemplu, intr-o firma de constructii pot fi evaluate competente specifice activitatilor din constructii deoarece firma dispune de angajati cu experienta in activitatile respective, iar acestia pot fi formati si certificati ca evaluatori de competente. In plus, exista spatiile si facilitatile necesare pentru desfasurarea evaluarilor.

Intr-o astfel de firma poate fi evaluat propriul personal, personalul din organizatii similare sau, in general, orice persoana care solicita recunoasterea si certificarea competentelor in domeniul respectiv (constructii).

Procedura de evaluare si certificare a competentelor dobandite pe alte cai decat cele formale, aprobata prin Ordinul nr. 3.329/2005 care modifica si completeaza Ordinul nr. 4.543/2004, a fost elaborata in conformitate cu standardul ISO 17.024 privind „Criteriile generale pentru organismele de certificare ce efectueaza certificarea personalului”.

Acest standard specifica criteriile generale pe care trebuie sa le respecte un organism de certificare a personalului pentru a fi recunoscut la nivel national si international.

Care sunt avantajele evaluarii competentelor profesionale ale angajatilor, cu respectarea cadrului legal, aflati detaliat in continuare.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea competentelorcompetente profesionale

Data aparitiei: 27 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Creati propriul centru de evaluare a competentelor Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]