Vom analiza mai jos cazul unui functionar public care nu are functia de baza la institutia publica. Vom vedea in ce masura acesta poate beneficia de concediu de odihna platit, in conditiile in care este angajat la o institutie publica.
Solutia consultantului:
Potrivit prevederilor art. 94 alin. (2) lit. a) din Legea 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare „functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:
a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;............"
De asemenea, potrivit prevederilor art. 96 alin. (1) din cadrul aceleiasi legi, „functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului".
Conform art. 35 din Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarii publici au dreptul, in conditiile legii, la concediu de odihna, la concedii medicale si la alte concedii, iar potrivit art. 117 dispozitiile acestei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice.
Astfel, in conformitate cu prevederile legale mentionate, apreciem ca in aceasta situatie devin incidente prevederile Legii 53/2003 - Codul muncii, republicata, si cele ale HG 250/1992
privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit prevederilor art. 3 din HG 250/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza.
Unitatea in care salariatii cumuleaza le va acorda, la cerere, un concediu fara plata pentru zilele de concediu de odihna primite de la cealalta unitate.
Potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, salariatii care sunt incadrati cu jumatate de norma la doua unitati au dreptul la concediu de odihna la ambele unitati, proportional cu timpul lucrat.
Conform alin. (3) al aceluiasi articol, salariatii care cumuleaza, la unitati diferite, fractiuni de norma care depasesc o norma intreaga, isi aleg unitatile de la care beneficiaza de concediu de odihna, in asa fel incat drepturile cuvenite potrivit acestuia sa nu depaseasca pe cele cuvenite salariatilor incadrati cu o norma intreaga.
Astfel, tinand cont de particularitatile specifice cazului mentionat in speta dvs, se aplica, dupa caz, prevederile art. 3 alin.(1), (2) sau (3).