legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Persoanele cu dizabilitati din UE: probleme in sistemul educational si pe piata muncii

11 Iulie 2012
11 Iulie 2012
piata munciipersoane dizabilitaticomisia europeanaangajare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Un raport recent la Comisiei Europene reliefeaza faptul ca, in ciuda angajamentelor asumate de statele membre de a promova educatia favorabila incluziunii, copiii cu nevoi educationale speciale si adultii cu dizabilitati continua sa se confrunte cu probleme. in prezent, exista aproximativ 45 de milioane de cetateni ai UE de varsta activa cu o dizabilitate si 15 milioane de copii cu nevoi educationale speciale, iar in unele cazuri, acestia sunt privati complet de oportunitati educationale, precum si de ocupare a unui loc de munca.

Copiii cu nevoi educationale speciale parasesc frecvent scoala fara calificari sau slab calificati, inainte de trecerea la o formare specializata care poate, in unele cazuri, mai curand sa le afecteze perspectivele profesionale, decat sa le extinda. Persoanele cu dizabilitati sau cu nevoi educationale speciale au mai mari sanse sa fie someri sau inactivi din punct de vedere economic, si chiar cei care au un relativ succes pe piata locurilor de munca adesea castiga mai putin decat omologii lor fara dizabilitati, afirma raportul.

In toate statele membre, copiii defavorizati (in special baietii) din minoritatea etnica roma si din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic sunt suprareprezentati in scolile pentru copii cu nevoi speciale. Raportul pune problema daca sistemele educationale speciale nu sporesc cumva izolarea elevilor care sunt deja marginalizati din punct de vedere social, reducandu-le mai degraba decat imbunatatindu-le sansele in viata. Cercetarile sugereaza ca acesti copii ar putea fi inscrisi la scolile normale daca s-ar investi mai mult in dezvoltarea competentelor lor lingvistice si daca ar exista o mai mare sensibilitate la diferentele culturale.

De asemenea, raportul evidentiaza diferente mari intre statele membre in ceea ce priveste modul in care sunt identificati copiii cu nevoi speciale, precum si in ceea ce priveste plasarea lor in scoli normale sau speciale. De exemplu, in Flandra (Belgia) 5,2% dintre elevii cu nevoi speciale se afla in scoli speciale segregate, in timp ce in Italia procentul este doar de 0,01%. Raportul sugereaza ca mai sunt multe de facut pentru armonizarea definitiilor si imbunatatirea colectarii datelor pentru a permite tarilor sa isi compare mai eficient abordarile si sa invete reciproc din experienta acumulata.

In acest context, Comisia Europeana invita statele membre sa depuna eforturi mai serioase pentru a dezvolta sisteme de educatie favorabile incluziunii si pentru a inlatura obstacolele cu care se confrunta grupurile vulnerabile in ceea ce priveste participarea si succesul in educatie, formare si ocuparea fortei de munca.            

"Trebuie sa ne intensificam eforturile de a oferi politici educationale favorabile incluziunii finantate adecvat, daca dorim sa imbunatatim vietile copiilor cu nevoi educationale speciale si ale adultilor cu dizabilitati. Este momentul sa ne respectam angajamentele asumate. Educatia favorabila incluziunii nu este o optiune extra; este o necesitate de baza. Trebuie sa ii asezam pe cei mai vulnerabili in centrul actiunilor noastre de a obtine o viata mai buna pentru toti", a declarat si Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret.

Raportul "Educatie si dizabilitati/nevoi speciale - politici si practici in materie de educatie, formare si ocupare a fortei de munca pentru studentii cu dizabilitati si nevoi educationale speciale in UE", a fost elaborat pentru Comisia Europeana de NESSE (reteaua independenta de experti in stiinte sociale ale educatiei si formarii).

sursa: costelgilca.ro
NOUTATI din Legislatie muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei!


Noile prevederi au in vedere reincadrarea fiscala
a diurnei si declararea acestea in D 112!

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea
Diurna legala in Romania si in strainatate!

BONUS: 37 de studii de caz privind acordarea diurnei in situatii controversate, insotite de solutiile specialistilor

Vedeti AICI modificarile explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]