Planul National de Actiune al Inspectiei Muncii pentru urmatorii 5 ani promoveaza realizarea efectiva a evaluarii riscurilor in intreprinderilor mici si mijlocii in scopul protejarii vietii, sanatatii si bunastarii tuturor lucratorilor.
Inspectia Muncii va promova realizarea efectiva a evaluarii riscurilor prin indrumarea si motivarea pozitiva ca stimulente pentru intreprinderile mici si mijlocii.
Printre activitatile pentru implementarea planului national de actiune se numara si promovarea dialogului social.
Dialogul social este unul dintre principiile fundamentale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Mai mult, acest plan national implica o serie de provocari care pot fi abordate numai prin implicarea actorilor principali, printr-o stransa colaborare.
In acest sens, se va avea in vedere:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- extinderea dialogului social la nivel national pe baza experientei din sectorul forestier;
- stabilirea unui flux de informatii la nivelul national si la nivelul Uniunii Europene;
- accentuarea promovarii importantei evaluarii riscurilor in cadrul intalnirilor lunare cu lucratorii desemnati cu atributii de prevenire si protectie (reprezentanti ai angajatorilor), recomandarea folosirii acestor informatii in cadrul Comitetelor de Securitate si Sanatate in Munca.
Folosirea materialelor informative pentru constientizarea angajatorilor:
- folosirea paginii de Internet pentru actualizarea periodica a materilelor informative in concordanta cu legislatia Uniunii Europene;
- distribuirea ghidurilor de evaluare a riscurilor prin intermediul vizitelor inspectorilor de munca;
- postarea pe pagina de Internet a informatiilor si dezvoltarea unei pagini intranet pentrua imbunatati comunicarea intre Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca;
- colectarea exemplelor de bune practici din alte tari membre ale Uniunii Europene;
- derularea unei campanii media;
- promovarea evaluarii riscurilor si transmiterea materialelor informative in cadrul intalnirilor cu partenerii sociali din toate sectoarele economice.