Canicula i-a determinat pe inspectorii de munca sa realizeze noi controale asupra celor care comercializeaza mancare. Concret, campania nationala pentru verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca de catre angajatorii din domeniul restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie, desfasurata in perioada 12 - 15 iunie, s-a finalizat cu nu mai putin de 1.212 de controale.
Evitati amenzi de pana la 8.000 de lei avand instructiuni proprii de SSM!
Previn accidentele de munca, salveaza vieti, va scutesc de pierderi materiale sau chiar de inchisoare, detalii AICI >>>
In urma acestora au fost aplicate amenzi in valoare de peste 1,7 milioane lei, conform unui comunicat al Inspectiei Muncii.
Au fost dispuse 471 de sanctiuni contraventionale, din care 224 de amenzi. Valoarea totala a amenzilor aplicate este de 1,731 milioane lei, din care 1,284 milioane de lei pentru munca nedeclarata si subdeclarata.
Au fost identificate si 66 de persoane care lucrau fara forme legale, conform comunicatului.
Obiectivele campaniei au fost eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea neconformitatilor si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare si cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca.
"Din actiunile de control anterioare, defasurate in cadrul campaniilor nationale sau ca urmare a sesizarilor primite, am constatat ca neconformitatile intalnite cel mai frecvent in acest domeniu de activitate privesc angajarea personalului si folosirea muncii nedeclarate, transmiterea, in termenul legal, a contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor, durata timpului de munca si munca suplimentara, stabilirea si acordarea drepturilor salariale, intocmirea evidentei orelor de munca prestate de salariati, repausuri periodice, cel saptamanal si de sarbatorile legale, munca de noapte. Cele mai multe persoane care prestau munca nedeclarata au fost depistate in judetele Buzau, Arges si Timis. Pentru deficientele constatate, inspectorii de munca au dispus 1.506 masuri cu termene concrete de remediere si al caror mod de indeplinire va fi monitorizat", a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct.
Cele mai comune neconformitati, potrivit Inspectiei Muncii
Cele mai frecvente neconformitati constatate in domeniul relatiilor de munca au fost: nerespectarea obligatiei privind incheierea contractului individual de munca in forma scrisa si utilizarea muncii nedeclarate; incalcarea, de catre angajator, a obligatiei privind evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru si supunerea controlului inspectorilor de munca a acestei evidente; nerespectarea obligatiei referitoare la acordarea repausului de 24 ore dupa o durata zilnica a timpului de munca de 12 ore; neaplicarea prevederilor referitoare la munca suplimentara, repausul saptamanal, programarea efectuarii concediului de odihna; nerespectarea dispozitiilor privind regulamentul intern: intocmire, dispozitii obligatorii, aducerea la cunostinta salariatilor; nerespectarea prevederilor legale privind contractul de munca cu timp partial si programul de lucru inegal;angajatorul nu a inclus in contractul individual de munca toate elementele obligatorii a fi cuprinse, conform legii; nerespectarea prevederilor referitoare la datele transmise in REVISAL: transmiteri tardive sau incomplete, date eronate; dosare de personal incomplete, concluzioneaza Inspectia Muncii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului pentru inginer mecanicIntrebare: Va rugam sa ne furnizati o fisa de post pentru functia de inginer mecanic, in cadrul unei fabrici de mezeluri, responsabil in principal cu intretinerea utilajelor
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Criterii de evaluare si obiective de performantaIntrebare: Dorim sa incepem un proces de evaluare a performantelor pentru colegii din departamentele cheie ale companiei. Precizam ca domeniul de activitate este Servicii, fiind furnizor de catering si cleaning industrial. Vom evalua doar sefii de departament si managerii de locatii. Ne-ati putea ajuta cu exemple de obiective (inclusiv KPI) pe care sa le aplicam pentru colegii din departamentele de mai jos? Resurse Umane Departament Achizitii Departament Financiar-Contabilitate Departament Operational IT...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<