Doua ordonante importante au fost aprobate de Guvern, in prima lectura, fiind vorba de ordonanta de urgenta care instituie semnatura electronica la incheierea contractelor de munca si OUG care elimina obligatia de a intocmi fisa postului, condica de prezenta si regulamentul intern.
"Astazi am adoptat in prima lectura doua ordonante de urgenta extrem de importante pentru mediul de afaceri, incercat in aceasta perioada, ordonante de urgenta care simplifica relatiile de munca prin digitalizare si debirocratizare. O ordonanta de urgenta include prevederi privind folosirea semnaturii electronice, avansata sau calificata, insotita de marca temporala, in incheierea contractelor de munca, in relatiile cu institutiile statului pentru angajatori sau angajati.
Si, de asemenea, aceasta ordonanta de urgenta da posibilitatea angajatorului sa achizitioneze semnatura electronica pentru angajat. In acelasi timp, tot prin aceasta ordonanta de urgenta am incercat sa simplificam activitatile in telemunca tinand cont de faptul ca in momentul de fata avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauza de telemunca comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut in aceeasi perioada", a spus Raluca Turcan, potrivit Agerpres.
Totodata, in vederea facilitarii relatiilor de munca la distanta, se reglementeaza cadrul formarii profesionale a angajatilor de la distanta pentru activitatea in telemunca.
"De asemenea, dam posibilitatea sa se foloseasca semnatura electronica in incheierea contractelor de telemunca. Nu mai putin importanta este si prevederea prin care in activitatea de telemunca instruirea angajatilor de catre angajatori sa prevada si obligativitatea angajatilor de a pastra confidentialitatea documentelor pe care le manipuleaza in activitatea de la distanta. Si, de asemenea, tot pentru activitatea digitala am inclus si obligatia de arhiva digital contractele de munca si alte documente elaborate in relatiile de munca", a anuntat Raluca Turcan, potrivit aceleiasi surse.
In plus, microintreprinderile cu maximum 9 angajati scapa de obligatia intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern pentru angajati.
"O alta ordonanta de urgenta ofera o gura de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microintreprinderi din Romania care in momentul de fata au sub 9 angajati. Si anume, am eliminat obligativitatea intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care pe luna, pentru o microintreprindere cu 2 angajati presupune completarea unui set atat de consistent de documente. Practic am eliminat o munca in plus pe care angajatorii pot sa o desfasoare fie verbal, in relatia cu angajatii, fie printr-un act scris si asumat de mana intrucât vorbim despre intreprinderi mici si mijlocii care au nevoie de flexibilitate in aceste relatii de munca", a explicat ministrul muncii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<