Acte administrative emise de inspectia muncii

inspectiamunciisecuritate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai importante acte administrative emise de inspectorii de munca in exercitarea atributiilor lor, in conformitate cu prevederile Legii nr. 108/1999, sunt urmatoarele:
  • dispozitia ca sa abaterile constatate in cadrul unitatii controlate sa fie remediate pe loc sau intr-un timp limitat;
  • dispozitia privind modificarea instalatiilor sau a proceselor tehnologice utilizate de catre unitatea controlata, daca acestea nu asigura securitatea lucratorilor la locul de munca;
  • dispozitia privind intreruperea sau suspendarea imediata a proceselor de munca atunci cand constata o stare de pericol iminent de accident sau de imbolnavire profesionala pentru lucratorii care participa la procesul de productie sau pentru alte persoane;
  • dispunerea de masuri obligatorii, atunci cand conducatorul persoanei juridice nu isi indeplineste obligatiile legale;
In actul de control ce stabileste masurile obligatorii, inspectorul de munca mentioneaza obligatia unitatii controlate de a comunica in scris, intr-un termen determinat, modul de indeplinire a acestora. Angajatorii pot cere prelungirea termenelor acordate, in functie de complexitatea masurilor obligatorii dispuse. La expirarea termenului acordat, inspectorul de munca verifica daca angajatorul s-a conformat masurilor obligatorii dispuse, putand aplica sanctiuni contraventionale pentru neindeplinirea acestora .
  • retragerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii in munca, daca se constata ca prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii acesteia, nu se respecta prevederile legislatiei in vigoare;
  • dispunerea sistarea activitatii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, in cazul in care constata o stare de pericol iminent de accidentare sau de imbolnavire profesionala;
Tuturor actelor administrative cu caracter individual emise de Inspectia Muncii in exercitarea prerogativelor sale legale, li se aplica regimul juridic stabilit prin dispozitiile Legii nr. 554/2004 – legea contenciosului administrativ.

Se asimileaza actelor administrative unilaterale in acceptiunea acestui act normativ si refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim ori, dupa caz, faptul de a nu raspunde solicitantului in termenul legal.

Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act administrativ emis de inspectoratul de munca sau dupa caz, prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri (eliberare adeverinta/certificat, solutionare petitie, punere la dispozitie a informatiilor de interes public)  ori prin refuzul nejustificat de a solutiona o astfel de cerere, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente. Persoana vatamata va solicita instantei dupa caz, anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim, repararea pagubei ce i-a fost cauzata in acest fel.

In situatia in care inspectoratul de munca se autosesizeaza in privinta emiterii unui act administrativ nelegal (exemplu: retragerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii in munca, cu incalcarea dispozitiilor legale aplicabile), poate dispune revocarea unilaterala a acestuia. Daca insa actul administrativ nu mai poate fi revocat unilateral, intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice, inspectoratul de munca va putea solicita instantei sa dispuna anularea acestuia (actiunea poate fi introdusa in termen de un an de la data emiterii actului).

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectiamunciisecuritate in munca

Data aparitiei: 22 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Acte administrative emise de inspectia muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]