Norme SSM: evaluarea riscurilor pentru functia ghid de turism - PROCEDURA

evaluare riscuri ghid de turismnorme ssm evaluare riscuri
Norme SSM: evaluarea riscurilor pentru functia ghid de turism - PROCEDURA
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Ma intereseaza o evaluare si plan prevenire ghid de turism, incluzand si ATV In activitate"
 
Raspunsul specialistilor:
 
Descrierea postului de lucru:
 
Titularul postului are rolul de a asigura planificarea, organizarea si coordonarea programelor turistice (excursii, circuite, croaziere, vacante exotice, drumetii pentru grupuri sau turisti individuali).
 
Cum sa scapati GARANTAT de amenzi in cazul unui control ITM pe linie de securitate si sanatate in munca! 
 
Va aratam cum sa intocmiti perfect toate actele SSM pe care vi le pot solicita inspectorii de munca! Inclusiv actele-surpriza pe care acestia se bazeaza ca sa va amendeze, DETALII AICI >>>
 
Ghidul de turism este specializat pe anumite categorii de activitati turistice. Profesia de ghid de turism poate fi exercitata de persoane fizice detinatoare de atestat si ecuson de ghid de turism.
 
Acesta trebuie sa acorda primul ajutor medical in caz de accidentare a turistilor si asigura transportarea pana la predarea acidentatului serviciilor specializate de ambulanta, SMURD, elicopter sau la prima unitate sanitara.
 
De regula, programul normal de lucru este de 8 ore/ zi, dar functie de specificul activitatilor acesta se poate prelungi.
Activitatea se desfasoara la birou sau pe teren.
 
In desfasurarea sarcinilor de serviciu ghidul de turism poate utiliza autovehicule de teren, ATV-uri sau snowmobile.
 
Descrierea operatiilor executate:   
 
Executa toate operatiile specifice, stabilite prin fisa postului si sarcina de munca:
    • Sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici;
    • Sa se informeze permanent si in detaliu asupra traseelor si obiectivelor turistice;
    • Sa asigure permanenta in zonele cu trafic intens de turisti sau in cele cu grad ridicat de periculozitate;
    • Sa evalueze factorii de risc in luarea masurilor care se impun pentru reducerea sau eliminarea acestora;
    • Sa constientizeze turistii si practicantii de activitati in natura asupra riscurilor si masurilor de securitate pe munte;
    • Sa asigure asistenta la evenimente sportive, tabere, excursii etc;
    • Sa participe la scoli, stagii, tabere de pregatire, exercitii, simulari, cursuri, seminarii,
    • schimburi de experienta, alte forme de pregatire;
    • Sa participle la forme de pregatire continua pentru acordarea primului ajutor;
    • Sa – si mentina o stare de sanatate in forma fizica si psihica foarte buna;
    • Sa cunoasca si sa respecte tehnicile, legile si regulamentele referitoare la activitatea ghidului turistic;
    • Sa intocmeasca documentele care ii revin in sarcina conform regulamentului intern;
    • Sa asigure organizarea si coordonarea diferitelor evenimente speciale;
    • Sa asigure optimizarea relatiilor cu clientii si cu agentiile din domeniu;
    • Sa asigure consolidarea unor relatii agreabile si stabile cu clientii si cu reprezentantii hotelurilor, pentru rezolvarea in timp util si in bune conditii a tuturor problemelor ocazionale;
    • Sa onoreze cu maximum de eficienta contractele pe care le accepta;
    • Sa asigure securitatea turistilor;
    • Sa cunoasca si sa aplice prompt masurile de prim-ajutor in caz de accidente;
    • Sa stabileasca relatii optime cu clientii si cu reprezentantii hotelurilor, pentru rezolvarea in timp util si in bune conditii a tuturor problemelor ocazionale
    • Sa asigure prin mijloace specifice aplicarea corecta si coerenta a strategiilor de dezvoltare a programelor operationale privind serviciile de turism extern si intern
    • Sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
    • Sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
    • Sa partcipe la controalele medicale de medicina muncii organizate de angajator; 
    • Sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
    • Sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi;
    • Sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
    • Sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept;
    • Sa conduca si sa intretina autovehiculele din dotare in conditiile prevazute de lege si de regulamentul intern.
 
Echipamentele de munca sunt:
 
    • autovehicul de teren
    • ATV
    • Snowmobil
    • skiuri
    • coltari
    • rucsac
    • cort
    • aparatura de emisie - receptie radio (walkie – talkie)
    • telefon mobil
    • trusa medicala individuala
    • lanterna frontala cu baterii
 
Materiale utilizate sunt:
 
    • materiale pentru intretinere auto (carburanti, uleiuri, lichid  parbriz,  antigel,  scule metalice, aer comprimat, etc.)
    • medicamente si produse farmaceutice
    • materiale pentru curatenie si dezinfectie etc.
 
Echipament de protectie: Echipament individual de protectie (pentru fiecare membru al echipei de salvatori montani):
    • bocanci tip alpin de iarna/de vara
    • costum alpin (pantalon de vara, bluza de vara, pelerina de ploaie, pantalon de iarna, bluza vatuita, sosete de lana, suprapantalon, vesta vatuita, parazapezi, hanorac impermeabil)
    • ochelari de protectie solara
    • casca de protectie
    • vesta de siguranta
    • cordelina;
    • ham
 
Conditii igienico-sanitare: la sediul societatii sunt asigurate vestiare, sala de servit masa,  grupuri sanitare (WC, chiuvete si dus) cu apa curenta calda si rece.
 
Protectia impotriva incendiilor:  Autovehiculele sunt dotate cu stingatoare presurizate cu manometru indicator tip P1 sau P 2.
 
 
FACTORI DE RISC IDENTIFICATI
 
A. Factori de risc proprii mijloacelor de MUNCA 
 
a. Factori de risc mecanic:
    F1. Accidentare in urma lovirii de mijloacele de transport in caz de accident de circulatie pe timpul deplasarilor la obiectivele turistice sau in drumetii;
    F2. Defectarea mecanismului de directie sau a sistemului de franare in mers al autovehicului din dotare (prin autoblocare etc.);
    F3. Lovire datorita c?derii libere de echipamente de ancorare, tractare, catarare, coborare etc.;
    F4. Proiectarea de corpuri si particule de la autovehicul in timpul deplasarilor pe drumuri neamenajate sau forestiere;
    F5. Accidentare prin scurgerea liber? de uleiuri, carburanti, ca urmare a intretinerii si mentenantei vehiculelor utilizate;
    F6. Accidentari ca urmare a intretinerii refugiilor montane;
    F7. Accidentare ca urmare a ruperii corzilor, cordelinelor, carabinierelor etc;
    F8. T?iere/intepare la contactul cu suprafete periculoase, in special la operatii de mentenant? si la reparatii;
    F9. Accidentare in urma deplasarilor pe partiile de ski;
    F10. Accidente survenite in timpul utilizarii echipamentelor de transport pe cablu;
    F11. Contact direct al epidermei cu suprafete periculoase (ascutite, taioase);
    F12. Vatamari suferite in urma cazaturilor de pe skiuri;
    F13. Prindere mana, lovire, leziune pe timpul utilizarii echipamentului din dotare
 
b. Factori de risc termic:
 
    F14. Temperatur? ridicat? a unor suprafete atinse accidental la interventii/reparatii (galerii sistem evacuare, bloc motor etc.);
    F15. Temperatur? coborat? a suprafetelor metalice atinse la lucrul in aer liber in anotimpul rece (echipamente, dispozitive etc.);
 
c. Factori de risc chimic:
 
    F16. Substante toxice (antigel, lichid de fran? etc.);
    F17. Substante inflamabile (combustibili, uleiuri, unsori etc.)...CONTINUAREA pe PortalSSM >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce fel de documente va poate solicita ITM?


Inspectorii ITM va pot solicita 160 de documente!

De exemplu, inspectorii va pot cere:

• Notificarea pentru prelungirea unei detasari
• Actul aditional cu clauza de formare profesionala
• Convocatorul pentru negocierea CCM la nivel de unitate
• Nota de fundamentare privind suspendarea activitatii pentru somaj tehnic
• Declaratia pe propria raspundere a membrului de familie coasigurat
• Instiintarea trimisa unui fost salariat privind reinfiintarea postului

Aveti toate documentele? Sunt intocmite corect?

Va oferim 160 de modele si formulare EDITABILE care acopera orice situatie cu care va puteti intalni.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare riscuri ghid de turismnorme ssm evaluare riscuri

Data aparitiei: 25 Iunie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Norme SSM: evaluarea riscurilor pentru functia ghid de turism - PROCEDURA Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Documentul portabil A1. Agent de munca temporaraIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu o informatie cu privire la obtinerea documetelor A1 pentru un agent de munca temporara, in sensul ca pentru societatile comerciale conditiile sunt 25% CA in Romania si 50% salariati detasati. Care este conditia pentru agent? Multumesc. Cornelia
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Act aditional prelungire CCM (2)Intrebare: Va rog sa ignorati intrebarea de mai devreme , deoarece am citit ulterior raspunsul dvs.Rugamintea mea este alta , avand in vedere ca nici o parte, angajator, salariati prin reprezentantii lor, nu doreste modificarea contractului colectiv la nivel de unitatea, mai trebuie facuta toata documentatia sau e suficient actul aditional de prelungire al ccmu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]