Va poate obliga angajatul sa includeti o clauza in Regulamentul Intern?

08 Martie 2011
08 Martie 2011
regulamentul internclauzaact juridicangajatorsalariat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare ref Regulamentul Intern:
 
Ce se poate intampla daca angajatorul nu este cu nici un chip de acord cu una dintre solicitarile salariatilor privind includerea unei anumite clauze in Regulamentul Intern? Este el obligat sa o insereze in Regulamentul intern?
 
Raspuns:
 
Raspunsul este negativ. Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului. Evident, el trebuie redactat cu respectarea prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca aplicabil. Daca in continutul Regulamentului intern sunt cuprinse prevederi nelegale, acesta va putea fi contestat in instanta de catre salariatii nemultumiti. Dar in nici un caz nemultumirea salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern nu poate conduce la izbucnirea unei greve.
 
Exemplu
 
Art. 24 din Regulamentul intern adoptat in SC “Beta” S.A. prevede:
 
“In cazul in care un salariat este surprins in flagrant la savarsirea unei abateri disciplinare, aplicarea sanctiunii disciplinare corespunzatoare se va putea realiza fara audierea acestuia”.
Sindicatul constituit in societate considera ca textul incalca prevederile imperative ale art. 267 din Codul muncii. Ca urmare, decide declansarea unui conflict de interese.
 
Solutia pentru care a optat sindicatul este nelegala. Aceasta deoarece, potrivit art. 4 din Legea nr. 168/1999, conflictele de interese pot avea ca obiect numai stabilirea conditiilor de munca cu ocazia negocierii contractelor colective de munca.
Solutia corecta ar fi fost sesizarea angajatorului cu privire la caracterul nelegal al prevederii cuprinse in art. 24 din Regulamentul intern. Apoi, daca angajatorul ar fi refuzat in continuare modificarea, ar fi fost sesizata instanta judecatoreasca. S-ar fi declansat deci nu un conflict de interese, ci un conflict de drepturi.
 
Potrivit art. 262 din Codul muncii, “intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.” Cum Codul muncii a intrat in vigoare la data de 1 martie 2003, decurge ca fiecare angajator a avut obligatia redactarii regulamentului intern pana la data de 30 aprilie 2003.
In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a Codului muncii, termenul de 60 de zile incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.
 
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]