Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora

dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor

A intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) incepand cu data de 25 mai 2018, asa ca de acum incolo managerii HR si angajatorii care lucreaza cu astfel de date, trebuie sa acorde o atentie sporita legislatiei. In special ca, de la aceasta data, au intrat in vigoare noi reguli, iar amenzile sunt uriase.

Regulamentul este foarte strict in acest sens si prevede sanctiuni aspre pentru abateri. Specialistii spun ca el introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al tuturor afacerilor, mici sau mari, din Europa si nu numai.

In Romania exista deja Legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, doar ca Regulamentul nr. 679/2016 “bate” aceasta lege >>>
 

Iata ce se intreba cineva in cadrul PortalCodulMuncii.ro: "Va rugam sa ne precizati daca prevederile GDPR se aplica si pentru arhivele fizice realizate inainte de intrarea in vigoare a regulamentului; de ex. dosarele personalului plecat din companie in anul 2015 trebuiesc revizuite, respesctiv distrugerea documentelor personale care nu mai sunt utile (cum ar fi de ex: certificat casatorie livret militar copie carnet de munca)?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) nu contine referiri la perioada pentru care se pastreaza documentele de resurse umane ale personalului.

ATENTIE!

Aceste aspecte sunt in competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.

Asadar, se vor aplica regulile stabilite prin legislatia nationala, respectiv prevederile Legii arhivelor nationale nr. 16/1996, republicata. In Anexa nr. 6 a Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 republicata se prevede ca pot fi date in cercetare ”dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;” si astfel, practic acesta este termenul maxim de pastrare a acestor dosare (cu toate documentele pe care ele le contin), termen care sa permita angajatorului (detinatorului arhivei) sa emita adeverinte sau sa realizeze copii ale documentelor, la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.



Sursa: PortalCodulMuncii



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 26 Iunie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora Nota: 4.36 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Solicit Informatii Despre Arhiva Fostei Interprinderi De PasuniIntrebare: Buna Ziua! Doresc sa aflu Arhiva, fostei Intreprinderide pasuni, IELIEF Sibiu, str. Livezii nr. 80, pentru a-mi obtine o adeverinta pentru dosarul de pensionare. Am intrebat la Arhivele Nationale Bucuresti, m-au reorientat spre Arhivele Judetene Sibiu, care telefonic mi-au raspuns evaziv, ca ei nu cunosc, dar pot incerca la Directia Agricola. Acestia mi-au spus ca ei nu au cunostinta despre aceasta arhiva, ca la ei se afla evidenta muncii prestate doar pentru angajatii proprii din fosta DGAIA
 

Raspuns: Art. 279 din Codul muncii republicat<br />(1) Vechimea in munca stabilita pana la data de 31 d... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]