Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora

dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor

A intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) incepand cu data de 25 mai 2018, asa ca de acum incolo managerii HR si angajatorii care lucreaza cu astfel de date, trebuie sa acorde o atentie sporita legislatiei. In special ca, de la aceasta data, au intrat in vigoare noi reguli, iar amenzile sunt uriase.

Regulamentul este foarte strict in acest sens si prevede sanctiuni aspre pentru abateri. Specialistii spun ca el introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al tuturor afacerilor, mici sau mari, din Europa si nu numai.

In Romania exista deja Legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, doar ca Regulamentul nr. 679/2016 “bate” aceasta lege >>>
 

Iata ce se intreba cineva in cadrul PortalCodulMuncii.ro: "Va rugam sa ne precizati daca prevederile GDPR se aplica si pentru arhivele fizice realizate inainte de intrarea in vigoare a regulamentului; de ex. dosarele personalului plecat din companie in anul 2015 trebuiesc revizuite, respesctiv distrugerea documentelor personale care nu mai sunt utile (cum ar fi de ex: certificat casatorie livret militar copie carnet de munca)?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) nu contine referiri la perioada pentru care se pastreaza documentele de resurse umane ale personalului.

ATENTIE!

Aceste aspecte sunt in competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.

Asadar, se vor aplica regulile stabilite prin legislatia nationala, respectiv prevederile Legii arhivelor nationale nr. 16/1996, republicata. In Anexa nr. 6 a Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 republicata se prevede ca pot fi date in cercetare ”dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;” si astfel, practic acesta este termenul maxim de pastrare a acestor dosare (cu toate documentele pe care ele le contin), termen care sa permita angajatorului (detinatorului arhivei) sa emita adeverinte sau sa realizeze copii ale documentelor, la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.



Sursa: PortalCodulMuncii


de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Iunie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora Nota: 4.36 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cod COR secretar sef invatamantIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu incadrarea corecta conform Clasificarii Ocupatiilor din Romania a functiei de secretar sef in unitate de invatamant preuniversitar de stat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Spor pentru repaus saptamanal cumulat dupa 14 zile consecutive de activitateIntrebare: Un salariat lucreaza 14 zile consecutive, societatea are acorduI.T.M.- ului, in saptamana imediat urmatoare acestor 14 zile, angajatorul acorda 4 zile consecutive liber (luni, marti, miercuri, joi) pentru cele 4 zile de weekend-uri prinse. Cu cat se platesc aceste 4 zile libere acordate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]