Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Modificarea Regulamentului Intern. MODEL de act aditional

modificare regulament internregulament intern modificare act aditionalmodificare RIart 243 codul muncii
Va readucem aminte ca modificarea si/sau completarea regulamentului intern se poate face prin:

- act aditional la regulamentul intern;
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.


ATENTIE!

In ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).
Asadar, inainte ca modificarea sa produca efecte, presedintele, directorul general sau consiliul de administrare, respectiv persoana care a semnat regulamentul intern va emite o decizie de modificare a acestuia.


"Ma puteti ajuta va rog cu un model de aditional pentru modificare regulamentului de ordine interioara?"



Orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in Monitorul oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.006 din 18 decembrie 2006. Legea transpune in dreptul romanesc Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2002/14/CE de stabilire a unui cadru general de informare si consultare a salariatilor din Comunitatea Europeana, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L80 din 23 martie 2002.

IMPORTANT:

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative de popularizare:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, prin sistemul Intranet etc.


In plus, potrivit art. 244 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.

Legea prevede ca modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern (art. 243 alin. (3) din Codul muncii, republicat).

Angajatorul are obligatia de a distribui cate un exemplar pentru fiecare compartiment organizat distinct in cadrul organizatiei, in conformitate cu schema de personal aprobata de conducerea acesteia. Exemplarele pot fi puse la dispozitia angajatilor in birourile de resurse umane sau de relatii cu personalul.

Dovada informarii salariatilor va putea fi facuta prin semnarea de catre fiecare salariat in parte intr-un formular de luare la cunostinta a reglementarilor regulamentului intern.


Iata modelul unui astfel de formular:

Formular de luare la cunostinta a reglementarilor Regulamentului Intern


Prin prezenta confirm faptul ca mi s-a pus la dispozitie Regulamentul Intern al ___________________________________________________ in forma din data ________ si ca inteleg faptul ca acesta contine informatii importante legate de regulile de functionare interna din cadrul organizatiei, reguli pe care trebuie sa le cunosc si sa le respect, fiindu-mi aplicabile.
Inteleg de asemenea faptul ca Regulamentul nu este un contract si ca acesta poate fi modificat unilateral de catre angajator.

 

In cele ce urmeaza vom prezenta modelulul unui act aditional la Regulamentul intern.

Angajator ......................................
Adresa ..........................................
Inregistrata la Registrul Comertului din ...... sub nr. J.../...../.....
C.U.I. ...........................................
Telefon: ......................../Fax: ............


Nr. ………./………………..


ACT ADITIONAL LA
REGULAMENTUL INTERN
al  Societatii ...............................................................,


In scopul stabilirii la nivelul societatii ................................................................................... a regulilor privind protectia, igiena si securitatea in munca, drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor, procedura de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor, regulile concrete privind disciplina muncii in unitate, abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile si a modalitatilor de aplicare a dispozitiilor legale sau contractuale specifice;
    cu respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii, cu consultarea reprezentantilor Sindicatului „....................“; in temeiul dispozitiilor art. 241-246 din Legea nr. 53/2003, Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
Se modifica art. 63, 77 si 90 din Regulamentul intern care vor avea urmatorul cuprins:
    Art. 63. – (1) Salariatii au dreptul sa adreseze conducerii Angajatorului, in scris, petitii individuale, dar numai in legatura cu problemele proprii aparute la locul de munca si in activitatea desfasurata.
(2) Prin petitie se intelege orice cerere sau reclamatie individuala pe care un salariat o adreseaza conducerii Angajatorului in conditiile legii si ale regulamentului intern.
(3) Petitiilor anonime nu li se va da curs, acestea urmand a fi clasate.
..............................................................................................................................
Art. 77. Angajatorul are obligatia de aplica criteriile de evaluare in mod obiectiv, corect si nediscriminatoriu, cu respectarea prevederilor Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse intre femei si barbati.
..............................................................................................................................
Art. 90. – Salariatii care solicita acordarea facilitatilor care decurg din calitatea de salariat al societatii isi exprima consimtamantul pentru prelucrarea datelor lor personale inscopul acordarii facilitatilor respective in conditiile prevazute in acordul de acordare a facilitatilor.


REPREZENTANTI LEGALI ANGAJATOR,     REPREZENTANT SINDICAT ....... /SALARIATI,
 ___________________________             ____________________________




Un raspuns oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>


Cum se pun in aplicare noile cerinte privind Protectia Datelor Personale?


37 de Modele de Regulament Intern - conforme cu GDPR, detalii AICI >>

Evita amenzile dure ale ANSPDCP - Intocmeste un Regulament Intern eficient

 


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificare regulament internregulament intern modificare act aditionalmodificare RIart 243 codul muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 August 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Modificarea Regulamentului Intern. MODEL de act aditional Nota: 4.9 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediu De Odihna Anual De Care Pot BeneficiaIntrebare: sint angajat intro firma de constructii din 23 mai 1918 as fi interesat data din care pot beneficia de concediu de odina,
 

Raspuns: Banuiesc ca sunteti angajat din 23 mai 2018...aveti dreptul la concediu de odihna din momentul angaj... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]