Modificarea criteriilor de evaluare. Ce se intampla daca angajatii refuza semnarea actelor aditionale

acte aditionale 2017criterii de evaluare angajaticriterii evaluare cim
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Potrivit Codului Muncii, persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul va fi informata cu privire la criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului.

De asemenea, aceste criterii de evaluare trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca, in conformitate cu alin. (4) din acelasi articol.

IMPORTANT! In lipsa altor prevederi care sa dezvolte aceste prevederi legale, criteriile de evaluare a activitatii profesionale constituie element al contractului individual de munca, dupa cum in mod expres mentioneaza legiuitorul, prin urmare trebuie sa se regaseasca in CIM, ceea ce presupune acordul de vointa al partilor.

Dar ce se petrece in cazul in care salariatii nu doresc sa semneze actele aditionale, care atesta noile criterii de evaluare?

In acest sens, vom analiza un caz din PortalCodulMuncii.ro: "In cadrul companiei a fost modificata procedura operationala privind evaluarea salariatilor in urma careia au fost modificate si criteriile de evaluare. Intrucat criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului sunt mentionate in CIM s au intocmit acte aditionale cu nominalizarea criteriilor pe categorii de salariati. O parte din salariati refuza sa semneze aceste acte aditionale. Mentionam ca actele au fost intocmite la data de 01.07.2016, perioada de evaluare in cadrul companiei fiind 01.08.2016 - 31.07.2017. Intrebarea se refera la modalitatea legala de evaluare a salariatilor care nu au semnat actele aditionale. Mentionam ca societatea are un Sistem de Management Integrat."


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:

Contractul individual de munca (CIM) produce efecte pentru viitor, tot astfel criteriile odata stabilite de catre parti produc efecte pentru viitor, adica pentru perioada ulterioara convenirii acestora de catre parti.

Este inadmisibil sa se evalueze conform noilor criterii o perioada anterioara pentru care evaluarea era stabilita a se realiza in functie de alte criterii (cele vechi).

Intrucat din informatiile de mai sus nu rezulta in ce masura evaluarea s-a realizat dupa criteriile vechi anterior modificarii procedurii, semnalam ca acestea produc efecte si pot fi avute in vedere doar la evaluarea ce se va realiza in perioada de dupa intrarea lor in vigoare, la termenele stabilite de angajator.

Atentie! Modificarea criteriilor de evaluare constituie o modificare a contractului individual de munca ce poate opera numai cu acordul salariatului in conformitate cu prevederile art. 41 si art. 17 din Codul muncii.


Pe langa actele aditionale de modificare a CIM angajatorul are la dispozitie cuprinderea si detalierea acestor criterii de evaluare in regulamentul intern al unitatii, criterii ce pot fi detaliate pe categorii de salariati, urmand ca evaluarea efectiva sa se realizeze conform procedurii aprobata la nivelul angajatorului. Pentru a deveni efective si a produce efecte juridice Regulamentul intern trebuie adus la cunostinta salariatilor, chiar si in lipsa semnarii actelor aditionale.

Simplul refuz de semnare a actului aditional avand ca obiect modificarea  criteriilor de evaluare nu impiedica angajatorul sa efectueze evaluarea salariatilor conform criteriilor stabilite in Regulamentul intern al unitatii, adus la cunostinta salariatilor.


Sursa: PortalCodulMuncii






de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acte aditionale 2017criterii de evaluare angajaticriterii evaluare cim

Data aparitiei: 06 Februarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Modificarea criteriilor de evaluare. Ce se intampla daca angajatii refuza semnarea actelor aditionale Nota: 3.61 din 5 - 9 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]