Vrei sa devii Manager Resurse Umane? Iata ce obiective trebuie sa indeplinesti, care sunt activitatile specifice si competentele necesare!

manager hrmanager resurse umaneresurse umanemanagementul resurselor umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Sa fii Manager HR presupune sa depui eforturi substantiale pentru a elabora si implementa strategii care se vor converti in sporirea nivelului de eficienta si performanta oferit de angajati si echipele coordonate de ceilalti manageri. Vei consilia managerii celorlalte departamente cu privire la activitatile de HR, vei contribui la motivarea angajatilor si diminuarea nivelului de fluctuatie de personal.

In cadrul acestui material vom stabili care este descrierea postului pentru un Manager HR performant. Va vom oferi si toate informatiile necesare pentru a intelege care sunt sarcinile si activitatile specifice pentru un manager HR, care sunt competentele necesare pentru angajare si nu numai.

DESCRIEREA POSTULUI

1 Elaboreaza si urmareste implementarea strategiei, a procedurilor de lucru privind resursele umane si le integreaza in strategia generala a firmei pentru cresterea productivitatii muncii ca urmare a politicilor de instruire si dezvoltare personala

2 Dezvolta, revizuieste, implementeaza si actualizeaza politicile de angajare, de motivare si de beneficii pentru resursele umane pentru scaderea fluctuatiei de personal

3 Elaboreaza, dezvolta si implementeaza planuri de cariera si dezvoltare personala pentru cresterea gradului de loializare a angajatilor

4 Consiliaza managerii celorlalte departamente ale companiei cu privire la activitatile de resurse umane.

5 Supervizeaza elaborarea organigramei si refacerea la nevoie

6 Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.

7 Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale,

8 Executa orice alte dispozitii date de super iorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.

9 Raspunde de corectitudinea si veridicitatea informatiilor transmise catre superiorul ierarhic si catre personalul firmei.

10 Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in raporturile din cadrul colectivului, precum si in relatiile cu persoanele din exterior.

11 Asigura dezvoltarea si imbogatirea permanenta a competentelor proprii de comunicare, precum si a celor din echipa.

12 Promoveaza imaginea firmei prin transparenta, confidentialitate si transmiterea de informatii reale.

13 Respecta procedurile interne legate de utilizarea instrumentelor si a aparaturii din dotare si raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.

14 Raspunde de conformitatea politicilor si practicilor de angajare, motivare, beneficii si programe de resurse umane cu politicile generale ale firmei si cu legislatia muncii.

15 Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului

16 Este responsabil pentru buna desfasurare a procesului de evaluare a performantelor angajatilor si pentru definirea clara si corecta a obiectivelor individuale.

17 Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.

18 Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea muncii si PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre intreg personalul din subordine.

19 Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat si masurile tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.

20 Implementeaza si urmareste respectarea de catre subordonati a politicilor si procedurile de resurse umane, procedurilor de lucru specifice firmei, Regulamentului Intern, Regulamentului de Organizare si Functionare, actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.


Specificatiile postului

1 Detine abilitati de negociere, diplomatie, toleranta in lucrul cu angajatii;

2 Demonstreaza cunoastere la nivel profesionist a mediului si dinamicii pietei muncii;

3 Detine cunostinte si abilitati de evaluare psihologica , competente in elaborarea si aplicarea de instrumente de evaluare

4 Dezvolta abilitati de comunicare, abilitati de a lucra independent si in echipa si capacitatea de analiza si sinteza

5 Demonstreaza discernamant si capacitate de a rezolva problemele

6 Detine capacitate de auto-organizare si punctualitate avand atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a -i mobiliza pe altii

7 Poseda stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini

8 Demonstreaza o rezistenta la efort si stres .

9 Demonstreaza o preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.


Obiectivele postului

 Coordonarea intregii activitati a Departamentului Resurse Umane.
 Elaborarea, implementarea si actualizarea strategiilor si politicilor de resurse umane in conformitate cu politicile si strategia generala ale firmei.


Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

 Elaboreaza si urmareste implementarea strategiei si a procedurilor de lucru privind resursele umane din firma si le integreaza in strategia generala a firmei.

 Dezvolta, revizuieste, implementeaza si actualizeaza politicile de angajare, de motivare si de beneficii pentru resursele umane din firma.

 Elaboreaza, dezvolta si implementeaza planuri de cariera si dezvoltare personala atat pentru personalul din pozitiile cheie, cat si pentru restul personalului din firma.

 Negociaza, proceseaza, revizuieste si monitorizeaza contractele de angajare.

 Decide titulatura posturilor din companie conform COR.

 Prezinta conducerii firmei rapoarte privind activitatea de resurse umane.

 Elaboreaza si aplica diferite instrumente de psiho-diagnostic, evaluare, motivare etc.

 Consiliaza managerii celorlalte departamente ale companiei cu privire la activitatile de resurse umane.

 Elaboreaza Manualul Personalului.

 Coordoneaza activitatile de recrutare si selectie, de orientare si integrare a noilor angajati, de evaluare a performantelor si de motivare, gestioneaza situatiile conflictuale, de criza etc.

 Analizeaza in permanenta nivelurile de salarizare de pe piata muncii pentru a propune pachete salariale motivante.

 Coordoneaza elaborarea Regulamentului Intern si a Regulamentului de Organizare si Functionare si urmareste ca fiecare angajat sa ia la cunostinta intocmai continutul acestor documente.

 Identifica problemele cu care se confrunta angajatii si propune managementului solutii pentru rezolvarea acestora

 Elaboreaza organigrama firmei si o reface ori de cate ori se impune (de exemplu daca se creeaza posturi care nu sunt prevazute in organigrama prezenta etc.).

 Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.

 Propune masuri de recompensare sau sanctionare a personalului din subordine in conformitate cu legislatia in vigoare si politicile firmei.

 Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.

 Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.

 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.


Calificarea necesara

 Cursuri de specializare postuniversitare de manager resurse umane.
 Specializare in diferite instrumente de evaluare si psihodiagnoza organizationala.
 Cunostinte de legislatia muncii.
 Cunoasterea pietei locale a fortei de munca.
 Cunoastere limbi straine: limba engleza, de preferat nivel avansat.
 Operare PC: Word, Excel.


Competentele postului

 abilitati de negociere, diplomatie, toleranta in lucrul cu angajatii;
 cunoastere la nivel profesionist a mediului si dinamicii pietei muncii;
 cunostinte si abilitati de evaluare psihologica;
 competente in elaborarea si aplicarea de instrumente de evaluare;
 abilitati de comunicare;
 abilitati de a lucra independent si in echipa;
 capacitate de analiza si sinteza;
 discernamant si capacitate de a rezolva problemele;
 capacitate de auto-organizare si punctualitate;
 atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii;
 stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini;
 rezistenta la efort si stres;
 preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.

Sursa: Obiective si criterii de performanta





NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Evitati reincadrarea de catre ANAF a DIURNEI!


Atentie, Legea nr. 72/2022 a adus schimbari majore privind diurna!

Principalele modificari introduse de Legea nr. 22/2022 vizeaza:

1) modalitatea de calcul al diurnei neimpozabile
2) diurna acordata administratorilor
3) indemnizatia de mobilitate

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea “Diurna legala in Romania si in strainatate”!
...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
manager hrmanager resurse umaneresurse umanemanagementul resurselor umane

Data aparitiei: 14 Octombrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Vrei sa devii Manager Resurse Umane? Iata ce obiective trebuie sa indeplinesti, care sunt activitatile specifice si competentele necesare! Nota: 4.5 din 5 - 3 voturi.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Asigurare voluntara de sanatate. Abonament servicii medicale. Tratament fiscalIntrebare: Cum functioneaza facilitatile pentru asigurarile private de sanatate si abonamente?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Aplicare Legea 135/2022Intrebare: 1. Pentru o societate care are obiect de activitate - Fabricarea biscuitilor si se incadreaza la scutirile de taxe conform Lg. 135/2022, care este procentul contributiei asiguratorie de munca? 2. Societatea respectiva (industrie alimentara - fabricarea biscuitilor) - are un punct de lucru cu activitate de logistica (inchiriere spatii depozite) unde lucreaza 3 persoane. Persoanele respective , beneficiaza de scutirile Legii 135/2022 ? Mentionam ca acestea sunt declarate in Revisal si D112 pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Descarcati GRATUIT raportul special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]