Este normal sa va grabiti. Intotdeauna, atunci cand e vorba sa se recruteze un nou angajat, managerii companiei vor ca actiunea sa se deruleze... ieri. Insa, inainte de a trece efectiv la recrutarea si selectia candidatilor, tineti seama de urmatorul plan de actiune:
Informatii despre post
Impreuna cu celelalte persoane din firma dvs. care au responsabilitati in procesul de recrutare si selectie (sau/si impreuna cu seful direct al viitorului angajat), clarificati urmatoarele aspecte privind postul vacant:
- denumirea si descrierea postului;
- obiectivul general al postului;
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- importanta postului respectiv in cadrul activitatii firmei, cui se subordoneaza, cu ce departamente colaboreaza, gradul de reprezentare a firmei;
- modalitatile prin care ocupantul postului interactioneaza cu ceilalti angajati;
- sarcinile si responsabilitatile, precum si gradul de autonomie al postului (cat de indeaproape va fi supravegheat angajatul);
- rezultatele asteptate de la persoana care va ocupa acest post;
- ce anume ii lipseste echipei in care exista postul vacant si ce nevoi are aceasta pentru a functiona mai bine;
- pachetul de recompense si beneficii corespunzator postului.
- Informatii despre titularul postului
Analizati postul vacant prin definirea competentelor si a comportamentelor necesare indeplinirii responsabilitatilor.
Descrierea candidatului ideal
Pentru selectia angajatului de care aveti nevoie este necesar ca, in prealabil, sa clarificati ce inseamna candidat cu experienta si calificari potrivite pentru post.
Descrierea candidatului ideal trebuie realizata intr-o modalitate care permite masurarea si compararea abilitatilor si atitudinilor candidatilor.
Exemplu
Sa spunem ca intr-o firma de publicitate este nevoie sa angajati o persoana pentru postul de Specialist Resurse Umane.
In procesul de selectie si recrutare va trebui sa tineti cont de specificul deosebit al activitatii firmei si al culturii organizationale promovate in randul angajatilor din publicitate (creativitate ridicata, libertate si autonomie organizationala crescute s.a.m.d.).
Asadar, este nevoie ca specialistul de resurse umane sa manifeste comportamente adecvate pentru a relationa si pentru a lucra eficient cu astfel de angajati, in sensul ca va trebui sa fie suficient de flexibil, dar si suficient de ferm pentru a face fata personalitatii specifice acestui gen de personal.
Sursa: 57 de tehnici pentru o recrutare de succes