Spuneam de filmele americane in care angajatii merg impreuna la bar, joaca baschet in birouri si discuta cu seful absolut orice le trece prin cap. Am spus-o si trebuie sa o repetam: este o situatie ideala, rar intalnita.
Pentru intrebarile dvs. legate de managementul resurselor umane, acum aveti raspunsurile! Pentru mai multe informatii despre managementul resurselor umane , click aici!
Dar cat de aproape este compania dumneavoastra, echipa care lucreaza in ea, de aceasta situatie? Sau, in acelasi timp, cat de departe? Cum arata o situatie ideala?
Firesc, ea difera de la caz la caz, dar daca va regasiti membrii echipei in cel putin 75% din situatiile de mai jos, atunci puteti sa faceti filme documentare despre angajati de succes, fara conflicte la locul de munca:
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- angajatii lucreaza impreuna si se ajuta reciproc pentru atingerea obiectivelor;
- exista in companie un echilibru intre experient a celor cu ani grei de munca in spate si exuberanta unor tineri abia iesiti de pe bancile scolii;
Monografii contabile
- membrii echipei isi impartasesc informatiile si experientele pozitive sau negative;
- finalizarea unui proiect este un motiv de bucurie pentru toata lumea;
- membrii echipei sunt constienti fiecare de rolul pe care il indeplinesc;
- conflictele exista, dar ele raman la nivelul ideilor si ajuta echipa sa progreseze;
- angajatii din departamente diferite sunt pe aceeasi lungime de unda;
- fiecare membru al echipei are definit foarte clar un plan al carierei (stie unde a fost, unde este si unde poate ajunge, atat ca nivel ierarhic, dar si ca venituri);
- evenimentele comune (gen activitati de teambuilding) sunt organizate periodic de catre departamentul de resurse umane.
Nu uitati ca se spune, pe buna dreptate, ca echipa nu e nimic altceva decat oglinda sefului.
„ Asa manager, asa oameni!“ este un dicton foarte folosit in administrarea afacerii.
Daca sunteti un om deschis, care incurajeaza performanta, comunicarea si echilibrul, este foarte posibil ca echipa sa fie la fel. Daca, dimpotriva, va plac situatiile incerte, mergand pe principiul „divide et impera“ (dezbina si stapaneste), atunci nu va asteptati la angajati-model, care sa astepte linistiti raurile de lapte si miere ce curg prin firma.