Te intereseaza profesia de Trainer (Formator)? Iata ce competente sunt necesare si care sunt obiectivele postului!

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
23 Decembrie 2014
23 Decembrie 2014
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
trainerformatormanagementul resurselor umanemanagement hrtrainer hrresurse umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Ce presupune profesia de trainer/ formator? Care sunt competentele si abilitatile necesare pentru a oferi servicii de inalta calitate de training? Care sunt activitatile specifice ale postului si obiectivele pe care acesti profesionisti trebuie sa le indeplineasca?

Iata in urmatoarele randuri o sinteza exceptionala a ceea ce presupune profesia de trainer/ formator:

DESCRIEREA POSTULUI

1 Ofera servicii de training pentru dezvoltarea angajatilor firmei la cele mai inalte standarde avand un g rad de participare la cursurile organizate de peste 95%.

2 Elaboreaza propuneri privind strategia si politicile de instruire si dezvoltare a carierei angajatilor fi rmei, urmare participarii angajatilor la cursurile de instruire sa existe o c restere a productivitatii muncii,

3 Identifica, asigura nevoile si planificarea programelor de training ale angajatilor.

4 Sustine efectiv programe de training, in acord cu necesitatile si obiectivele firmei si ale angajatilor.

5 Elaboreaza propuneri pentru alte nevoi identificate in timpul trainingului si face propuneri de dezvoltare.

6 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonat ii acestuia in realizarea strategiilor companiei in limitele respectarii temeiului legal.

7 Mentine legatura cu toate departamentele pentru evaluarea nevoilor de formare si specializare, cu furnizorii de cursuri de formare si specializare.

8 Asigura relatii profesionale cu toti partenerii externi (firme de training si consultanta, firme de sondare de piata, mass -media)

9 Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de alte persoane cu care vine in contact in cadrul firmei.

10 Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea instrumentelor si a aparaturii din dotarea departamentului, de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.

11 Raspunde de calitatea si profesionalismul furnizorilor de training externi selectati.

12 Raspunde de corectitudinea si veridicitatea rapoartelor de training si a evaluarilor cursantilor.

13 Respecta si aplica normele de Securitate si Sanatate in Munca, precum si normele PSI.

14 Respecta strategia de dezvoltare a personalului si standardele de dezvoltare profesionala a angajatilor.

15 Respecta si aplica prevederile Regulamentului Intern , Regulamentului de Organizare si Functionare , procedurile de lucru generale specifice firmei, actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.


Specificatiile postului

1 Cunoaste conditiile de munca si responsabilitatile cursantilor;
2 Detine cunostinte de psihologie umana;
3 Detine abilitati de negociere, de coordonare si planificare; ;
4 Actioneaza cu rationament logic, capacitate de analiza si de sinteza;
5 Detine competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor avand obiectivitate, o atitudine profesionista;
6 Actioneaza cu corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate
7 Demonstreaza un echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari
8 Promoveaza o atitudine pozitiva si abilitatea de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii.

Obiectivele postului

 Oferirea de servicii de training la cele mai inalte standarde in vederea dezvoltarii angajatilor firmei.
 Elaborarea de propuneri privind strategia si politicile de instruire si dezvoltare a carierei angajatilor firmei.


Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

 Identifica nevoile de training ale angajatilor.
 Asigura planificarea programelor de training.
 Selectioneaza furnizorii de cursuri de formare si specializare.
 Stabileste scopurile si obiectivele instruirii si / sau prezentarilor, precum si metodele de instruire.
 Elaboreaza materialele de training, studiile de caz, role-play etc.
 Sustine efectiv programe de training, in acord cu necesitatile si obiectivele firmei si ale angajatilor.
 Realizeaza feedback / evaluare cursanti si intocmeste rapoarte de training catre clientii interni beneficiari.
 Elaboreaza propuneri pentru alte nevoi identificate in timpul trainingului si face propuneri de dezvoltare.
 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.


Calificarea necesara

 Cursuri de specializare in resurse umane, eventual masterat, MBA.
 Atestat de formator.
 Operare PC: Word, Excel, PowerPoint.
 Cunoastere limbi straine: engleza, franceza, de preferat nivel mediu sau avansat.


Competentele postului (pachet de competente)

 cunoasterea conditiilor de munca si a responsabilitatilor cursantilor;
 cunostinte de psihologie umana;
 abilitati de negociere, de coordonare si planificare;
 rationament logic, capacitate de analiza si de sinteza;
 competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
 obiectivitate, atitudine profesionista;
 corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
 echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
 atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii.


Sursa: Obiective si criterii de performanta


NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]