Inca din 2008, Google a initiat proiecte care sa ajute la cresterea eficientei unui manager. Proiectul cel mai important a identificat mai multe tipuri de comportament care definesc un manager excelent.
Prima calitate se refera la a fi un antrenor sau un formator bun. Astfel, compania a inceput rapid sa puna accentul pe formarea angajatilor si pe a le insufla pasiunea pentru dezvoltare si leadership.
Chiar daca uneori poate fi usor sa atragi candidati de talie mare, nu e la fel de usor sa-i pastrezi in firma pe termen lung. Google a investit mult in dezvoltarea carierei unui angajat pretios in interiorul companiei, incercand sa se asigure astfel ca isi va pastra angajatii pe cat mai mult timp. De la training-uri unu la unu cu angajati cu experienta indelungata pana la video conferinte si sesiuni de coaching, Google a depus eforturi considerabile pentru a-i stimula pe angajati si pentru a creste rata de retentie.
In timpul unor astfel de sesiuni, angajatii pun intrebari diverse, facand referire la chestiuni care tin de cariera si pana la intrebari legate de concediul maternal sau paternal.
Chiar si acesti traineri sunt antrenati in prealabil tot de Google pentru a se asigura ca aplica modelul de coaching dorit si pentru ca efectele sa fie cat mai eficiente in timp util.
La finalul fiecarei sesiuni, acesti antrenori primesc note pe baza de rating astfel incat cei care nu sunt suficient de bine cotati beneficiaza de instruire suplimentara pentru a-si imbunatati calitatea de formator.
Vorbim, in fond, de un sistem bine pus la punct de sprijin reciproc, bazat pe feedback real si pe un sistem de notare care permite corectarea unor minusuri in timp scurt. Cel mai important este faptul ca acest sistem care dureaza deja de ani de zile este caracterizat prin perseverenta, iar rezultatele se vad.
Astfel de programe le reamintesc angajatilor de ce fac ceea ce fac si ii ajuta sa isi fixeze obiective clare in cadrul companiei, oferindu-le scopuri pe termen lung si motivare suplimentara.
Pentru ca acesti antrenori sa fie buni, e nevoie, in opinia companiei, potrivit unui articol LinkedIn recent, de urmatoarele trasaturi:
- feedback actual si concis
- feedback constructiv, prezentat intr-o maniera care motiveaza si care are grija sa nu raneasca sentimentele angajatilor
- abordari personalizate atunci cand comunicarea are loc in sesiuni de unu la unu
- ascultare empatica si activa
- intelegerea mentalitatii proprii, dar si a angajatului
- analizarea eficace prin intrebari adresate salariatului pentru a vedea care sunt punctele forte ale acestuia sau calitatile care pot fi dezvoltate
Antrenorii folosesc modelul GROW care presupune urmatoarele etape:
- OBIECTIV: clarifica scopurile persoanei si rezultatele-cheie pe care doresti sa le obtii
- REALITATE: intelege care e situatia actuala a angajatuui si ce ii impiedica sa-si atinga scopul
- OPTIUNI: afla ce ar putea sa faca persoana respectiva pentru a depasi obstacolele, ajuta-i sa-si dea seama de o rezolvare si exploreaza toate posibilitatile
- DORINTA: folosesc pasi clari pe care sa ii urmeze angajatul pentru a-si atinge scopul
Aceasta schema poate fi aplicata de orice formator si orice specialist in HR care isi doreste sa aduca un plus de valoare in cadrul companiei. Rezultatele vor veni cu siguranta daca aceasta schema de formare va fi aplicata in mod constant si pe termen lung.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<