Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

4 metode de rezolvare a surplusului de personal!

managementul resurselor umanemanagement hrhr in romaniagreseli de hrgreseli in managementul resurselor umane


A decide ce trebuie facut in cazul surplusului de personal este, recunoasteti, una dintre sarcinile cele mai dificile ale unui manager.

Legislatia muncii prevede obligativitatea angajarii personalului cu contract individual de munca.

Avand in vedere aceasta obligatie, cum se pot rezolva situatiile in care activitatea din firma cunoaste o scadere temporara? Dar cand firma este constransa, pur si simplu, sa-si reduca activitatea pe termen foarte lung?

Pentru a rezolva surplusul de personal in cazul unei perioade scurte de inactivitate din firma puteti recurge la una dintre urmatoarele variante:

- acordarea de concedii de odihna;
- acordarea de zile libere sau recuperari;
- suspendarea contractului individual de munca;
- acordarea de concediu fara salariu.

Perioade scurte de inactivitate

Aceste solutii sunt recomandate, de exemplu:


- in cazul intreruperilor de activitate cauzate de defectiuni tehnice sau de lipsa materiei prime;
- in cazul reviziilor anuale ale instalatiilor sau utilajelor;
- atunci cand se lucreaza pe proiecte.

Perioada dintre terminarea unui proiect si inceperea altuia nou poate dura de la cateva zile pana la o luna sau chiar doua. Crearea unei echipe de proiect este un proces care necesita destul de mult timp, iar eficienta acesteia nu este intotdeauna garantata.

Cautati solutia optima

In vederea pastrarii in firma a angajatilor motivati si eficienti, va recomandam sa analizati situatia si sa vedeti care este solutia optima pentru rezolvarea intervalului fara activitate.

Puteti recurge la o singura modalitate sau, in cazul unei perioade mai lungi de inactivitate, la o combinatie de solutii, cea mai favorabila pentru angajati si angajatori, cum ar fi: acordarea concediului de odihna, care este platit, urmat de recuperari si, daca mai este nevoie, acordarea unui concediu fara salariu.

Aceste situatii trebuie reglementate prin contractul colectiv de munca de la nivelul unitatii sau prin contractul individual de munca ori prin regulamentul intern, pentru a respecta prevederile Codului muncii.

Avantaje

Avantajele acestor variante de rezolvare a surplusului de personal sunt urmatoarele:

Perioadele relativ scurte de inactivitate ale firmei sau de incapacitate de plata a angajatilor se pot gestiona intr-un mod foarte simplu, care nu necesita formalitati deosebite.

Se obtine relativ rapid acordul angajatilor, in acest fel asigurandu-se continuitate in activitatea firmei si resursele umane necesare.

Creste motivatia angajatilor, deoarece continuitatea activitatii intr-un loc de munca in care au acumulat experienta le confera siguranta si posibilitatea perfectionarii profesionale.

Dezavantaj

Ca principal dezavantaj este de mentionat faptul ca angajatii vizati ar putea manifesta nemultumiri legate de conditionarea efectuarii concediului de odihna sau a recuperarilor.

Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umanemanagement hrhr in romaniagreseli de hrgreseli in managementul resurselor umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


4 metode de rezolvare a surplusului de personal! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Vechime Salariata Cu Timp PartialIntrebare: buna ziua. Ce vechime are o salariata care a lucrat astfel: 13.08.2012-08.04.2014 - 2ore/zi 08.04.2014-16.02.2016 cic 16.02.2016-27.01.2019 4ore/zi
 

Raspuns: Calculul vechimii in munca <br />2014.04.08<br />2012.08.13<br /> 1.07.25<... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]