4 metode de rezolvare a surplusului de personal!

18 Septembrie 2014
18 Septembrie 2014
managementul resurselor umanemanagement hrhr in romaniagreseli de hrgreseli in managementul resurselor umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


A decide ce trebuie facut in cazul surplusului de personal este, recunoasteti, una dintre sarcinile cele mai dificile ale unui manager.

Legislatia muncii prevede obligativitatea angajarii personalului cu contract individual de munca.

Avand in vedere aceasta obligatie, cum se pot rezolva situatiile in care activitatea din firma cunoaste o scadere temporara? Dar cand firma este constransa, pur si simplu, sa-si reduca activitatea pe termen foarte lung?

Pentru a rezolva surplusul de personal in cazul unei perioade scurte de inactivitate din firma puteti recurge la una dintre urmatoarele variante:

- acordarea de concedii de odihna;
- acordarea de zile libere sau recuperari;
- suspendarea contractului individual de munca;
- acordarea de concediu fara salariu.

Perioade scurte de inactivitate

Aceste solutii sunt recomandate, de exemplu:


- in cazul intreruperilor de activitate cauzate de defectiuni tehnice sau de lipsa materiei prime;
- in cazul reviziilor anuale ale instalatiilor sau utilajelor;
- atunci cand se lucreaza pe proiecte.

Perioada dintre terminarea unui proiect si inceperea altuia nou poate dura de la cateva zile pana la o luna sau chiar doua. Crearea unei echipe de proiect este un proces care necesita destul de mult timp, iar eficienta acesteia nu este intotdeauna garantata.

Cautati solutia optima

In vederea pastrarii in firma a angajatilor motivati si eficienti, va recomandam sa analizati situatia si sa vedeti care este solutia optima pentru rezolvarea intervalului fara activitate.

Puteti recurge la o singura modalitate sau, in cazul unei perioade mai lungi de inactivitate, la o combinatie de solutii, cea mai favorabila pentru angajati si angajatori, cum ar fi: acordarea concediului de odihna, care este platit, urmat de recuperari si, daca mai este nevoie, acordarea unui concediu fara salariu.

Aceste situatii trebuie reglementate prin contractul colectiv de munca de la nivelul unitatii sau prin contractul individual de munca ori prin regulamentul intern, pentru a respecta prevederile Codului muncii.

Avantaje

Avantajele acestor variante de rezolvare a surplusului de personal sunt urmatoarele:

Perioadele relativ scurte de inactivitate ale firmei sau de incapacitate de plata a angajatilor se pot gestiona intr-un mod foarte simplu, care nu necesita formalitati deosebite.

Se obtine relativ rapid acordul angajatilor, in acest fel asigurandu-se continuitate in activitatea firmei si resursele umane necesare.

Creste motivatia angajatilor, deoarece continuitatea activitatii intr-un loc de munca in care au acumulat experienta le confera siguranta si posibilitatea perfectionarii profesionale.

Dezavantaj

Ca principal dezavantaj este de mentionat faptul ca angajatii vizati ar putea manifesta nemultumiri legate de conditionarea efectuarii concediului de odihna sau a recuperarilor.

Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit

NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]