Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Factori care mentin motivarea angajatilor

motivarea angajatilorfactori demotivatori

Factori care mentin motivarea angajatilor

Pentru a putea mentine motivarea trebuie recunoscute mai intai cauzele posibile ale lipsei de motivatie a angajatilor.

1. Factori demotivatori

Principalii factori demotivatori sunt:

- nesiguranta privind pastrarea locului de munca;
- conditii de munca neprielnice sau chiar periculoase;
- nivelul scazut al salariului;
- inechitate in privinta salariilor acordate personalului;
- tratare diferita a angajatilor din organizatie;


- probleme personale acute (sanatate, distanta mare intre serviciu si locuinta, conditii de locuit etc.).

Motivarea angajatilor, evaluarea performantelor, recrutare si selectie, salarizare, legislatia muncii. Click aici!

Factorii demotivatori pot exista si pot fi perceputi fara efecte negative doar o perioada scurta de timp. Cand devin o constanta a organizatiei, ei afecteaza serios motivarea angajatilor.

Prezenta acestor factori demotivatori ii va nemultumi pe angajati, pentru ca ei a steapta sa le fie satisfacute conditiile minime de munca si salarizare, si ii va determina sa caute un alt loc de munca.

Eliminarea demotivatorilor previne insatisfactia angajatilor si mentine de fapt motivarea lor.
Aceasta masura asigura o implicare medie in munca a angajatilor (ca timp si efort depus).

2. Factorii care mentin satisfactia in munca a personalului ( denumiti factori-igiena, prin analogie cu faptul ca igiena nu imbunatateste sanatatea, dar previne imbolnavirea) nu cresc motivarea angajatilor, dar lipsa lor creeaza insatisfactia si demotivarea acestora.

Factorii-igiena sunt:

factorii economici;
conditiile de munca;
siguranta postului;
factorii sociali.

Factorii economici se refera la salarii sau alte beneficii materiale oferite angajatilor. Banii ajuta, in general, la satisfacerea tuturor nevoilor angajatilor: hrana, imbracamintea, siguranta pot fi obtinute prin bani; banii faciliteaza multe relatii de munca, dau incredere si multumire de sine si sunt o modalitate prin care conducerea recunoaste realizarile profesionale ale angajatului (indeplinirea obiectivelor).

Totul despre Managementul Resurselor Umane. Click aici!


Daca salariul nu este corespunzator, lipsa motivarii in munca a angajatilor dvs. nu trebuie sa va mire. Un salariu necorespunzator este, de obicei, acel salariu perceput de angajati ca fiind prea mic (in comparatie cu volumul de munca prestat, cu posturi similare din organizatie sau din exterior) sau in scadere.

Conditiile de munca neprielnice (localizare neatractiva, existenta unor riscuri de imbolnavire sau accidentare, probleme legate de luminozitate, caldura, aerisire) distrag atentia si alimenteaza frustrarea angajatilor. O demotivare a acestora apare astfel ca inevitabila. Conditiile de munca ireprosabile permit exprimarea normala a potentialului angajatilor. Nu trebuie insa sa va a steptati ca rezultatele activitatii sa creasca proportional cu imbunatatirea conditiilor de lucru.

Siguranta postului se refera in principal la privilegiile oferite angajatilor cu vechime in organizatie, dar si la modul in care sunt enuntate si se aplica politicile, regulamentele si procedurile din firma.

Cand angajatii au indoieli in privinta disponibilitatii conducerii de a continua sa ii mentina in organizatie, devin extrem de demotivati in munca. In aceste conditii, ei vor incerca sa caute un alt post. Nerezistand tensiunii, unii vor pleca, iar cei ce raman vor exercita un efect demotivant asupra colegilor lor.

Uneori nevoia de siguranta joaca un rol important in luarea unor decizii de munca. Angajatii pot refuza transferul sau promovarea pe posturi mai atractive din punct de vedere financiar daca percep ca siguranta acestora ar fi periclitata intr-un anumit fel.

Factorii sociali se refera la: statutul ocupat in organizatie, titlul postului, gradul de supervizare exercitat, existenta unui birou propriu.
Angajatul care percepe ca statutul lui in organizatie a fost diminuat (de exemplu, numarul de angajati pe care ii avea sub o conducere directa s-a redus drastic, ceea ce nu s-a intamplat cu colegii lui) resimte o puternica insatisfactie care il va demotiva in munca.

Resurse umane de la A la Z. Solutii practice pentru toate problemele dvs. de personal. Click aici!

Nu uitati! Satisfacerea tuturor acestor factori (factori-igiena) va impiedica demotivarea angajatilor, dar nu va conduce la o motivare activa a acestora.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivarea angajatilorfactori demotivatori

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Factori care mentin motivarea angajatilor Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Vechime n Muncă Pt CIM PartialIntrebare: Buna ziua! In perioada 15.09.2002-15.07.2003 am lucrat in nvățămnt cu 0,5 norma. Ulterior am lucrat numai cu norma ntreagă. Societatea la care lucrez acordă spor de vechime adăugat la salariu de bază. As dori sa stiu cat se considera acea perioadă lucrată cu 0,5 norma 5 luni sau 10 luni? La serviciu mi s-au luat n calcul 5 luni. Va rog sa-mi spuneti si baza legată pt a avea argumente.Va multumesc!
 

Raspuns: art 20 din Legea 3 din 1977<br />(5) Pentru persoanele care au fost &#65533;ncadrate s&... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]