In cazul procedurii unui accident, din punct de vedere al securitatii si sanatatii lucratorilor, angajatorii detin o serie clara de atributii si obligatii.
Masurile sau planurile de actiune vor include exercitii de protectie adecvate, care vor fi efectuate la intervale regulate, precum si asigurarea mijloacelor adecvate de prim ajutor.
Care sunt masurile pe care trebuie sa le luam in situatia procedurii unui accident:
- Vom asigura sistemul de avertizare si alte sisteme de comunicare necesare pentru a semnala existenta unui risc crescut pentru securitate si sanatate, pentru a permite o reactie adecvata si pentru a intreprinde imediat actiuni de remediere, precum si operatiuni de asistenta, evacuare si salvare, in situatia in care este nevoie.
- Vom asigura disponibilitatea informatiilor cu privire la masurile aplicabile in caz de urgenta care implica agenti chimici periculosi.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Informatiile vor include referiri la urmatoarele aspecte:
- notificarea prealabila a pericolelor legate de activitatea profesionala;
- masurile de identificare a pericolelor;
- masurile de precautie, astfel incat serviciile de urgenta sa isi poata pregati propriile proceduri de interventie si masuri de precautie;
- toate informatiile disponibile cu privire la pericolele concrete care apar sau pot aparea atunci cand se produce un accident ori o situatie de urgenta.
In situatia in care are loc un eveniment legat de prezenta unor agenti chimici periculosi la locul de munca, in vederea readucerii situatiei la normal, trebuie sa aplicati masurile necesare pentru ca situatia se se remedieze cat mai rapid.
Mai mult, trebuie sa permitem lucrul in zona afectata doar lucratorilor indispensabili pentru a se efectua reparatii si alte operatiuni necesare.
sursa: InfoInstitutii.ro