Masuri de prim ajutor in caz de accidente la locul de munca

Mara Dobrin
Mara Dobrin
03 Decembrie 2024
03 Decembrie 2024
Mara Dobrin
Mara Dobrin
reguli prim ajutoraccident de muncainterventie prim ajutor
Masuri de prim ajutor in caz de accidente la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tinand cont ca de cele mai multe ori accidentele de munca sunt inevitabile, va prezentam cateva reguli de baza pe care toti angajatii trebuie sa le cunoasca, in cazul in care vor fi nevoiti sa acorde primul ajutor.

Primul ajutor se refera la actiunile imediate ce trebuie intreprinse dupa producerea unui accident de munca, pana la momentul interventiei cadrelor medicale. Practic, sunt cateva seturi de reguli destul de simple, pe care le poate pune in aplicare oricine.

Desigur ca o persoana care nu este pregatita ca salvator nu trebuie sa incerce sa intervina cu orice pret, cu atat mai mult cu cat victima este in stare de soc ori nu se poate misca.

Dar sa incepem cu inceputul si sa ne lamurim cand are loc un accident de munca.

Ce sunt accidentele la locul de munca

Pentru a intelege intocmai, vom face referire la Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca. Aceasta prevede ca este considerat accident de munca acel eveniment care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu.

Practic, un accident de munca presupune vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces.

De indata ce s-a produs un astfel de eveniment, angajatorul are anumite obligatii, care sunt enuntate tot de legea nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca. De asemenea, acesta are si obligatii care presupun preventia accidentelor de munca si pe care le-am enuntat AICI.

Obligatiile angajatorilor in legatura cu accidentele de munca

In ceea ce priveste obligatiile angajatorilor in legatura cu accidentele de munca, acestia sunt obligati sa ia masurile necesare pentru instruire si sa desemneze persoanele responsabile cu acordarea primului ajutor si alte situatii de urgenta in functie de caracteristicile fiecarei organizatii.  (art. 10, Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca).


Atentie! ITM-ul aplica amenzi de 8.000 de lei daca nu aveti fise de instruire a angajatilor si de evaluare a riscurilor in domeniul SSM!
Va oferim un kit cu 20 de fise intocmite impecabil! Folositi-le si veti trece fara emotii peste orice control, detalii AICI >>>

Tot la art.10 al Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se poate vedea ca angajatorul trebuie si sa stabileasca pentru lucratori, prin fisa postului, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate;

sa elaboreze instructiuni proprii, in spiritul prezentei legi, pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca aflate in responsabilitatea lor;

sa asigure si sa controleze cunoasterea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si a prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin lucratorii desemnati, prin propria competenta sau prin servicii externe

Textul complet al Legii nr. 319/2006, precum si obligatiile angajatilor le puteti regasi pe PortalSSM.

Masuri de prim ajutor in caz de accidente la locul de munca

Angajatorii trebuie sa ia urmatoarele masuri in cazul unui accident de munca:

• sa asigure truse sanitare cu ajutorul carora sa se doteze posturile fixe de prim ajutor in concordanta cu Ordinul nr. 427/2002 pentru aprobarea componentei trusei sanitare si a baremului de materiale, ce intra in dotarea posturilor de prim ajutor fara cadre medicale;

• sa elaboreze Instructiuni proprii de securitate si sanatate in munca pentru acordarea primului ajutor;

• sa desemneze, prin decizie, persoane responsabile cu acordarea primului ajutor pe locuri de munca;

• sa organizeze instruiri pentru persoanele respective referitoare la modalitatile de acordare a primului ajutor prin SMURD, filialele Crucii Rosii Romane sau cabinetul de medicina muncii contractat.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]