Persoanele fizice, PFA-urile si unele societati pagubite ar putea fi obligate la coplata de o noua lege RCA

legea rcafirme asigurarisocietati transport romaniaasigurari rca
Persoanele fizice, PFA-urile si unele societati pagubite ar putea fi obligate la coplata de o noua lege RCA
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR)  au anuntat recent ca au in vedere organizarea unui miting de protest deoarece o noua ordonanta de urgent ar urma sa schimbe Legea RCA in favoarea firmelor de asigurari si in defavoarea consumatorilor. 
 
"Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a fost ignorata total in legatura cu Legea RCA. O Ordonanta de Urgenta urmeaza sa schimbe Legea RCA in favoarea firmelor de asigurari si in defavoarea consumatorilor. Ne pregatim de miting, unde ii vom invita pe cei peste 40.000 de pagubiti care azi sunt in instanta pentru recuperarea contravalorii reparatiilor, persoane fizice, persoane fizice autorizate, societati de transport, unitati reparatoare", se arata in comunicatul COTAR, potrivit Agerpres. 
 
Noua ordonanta, atrage atentia COTAR, va oblige pagubitii la coplata "pentru servicii mult mai proaste si mai scumpe, luandu-li-se inclusiv dreptul la inchirierea unei masini, in perioada reparatiilor."
 
"Enumeram cele mai nocive propuneri pe care Guvernul Romaniei intentioneaza sa le adopte in prima jumatate a lunii mai. Co-plata despagubirilor. Persoanele nevinovate de producerea unui accident de circulatie vor fi nevoite sa suporte o parte dintre costurile de reparatii ale autovehiculului avariat in baza tichetului RCA. Anularea dreptului pagubitului RCA de a mandata unitatea reparatoare in relatia cu firma de asigurari. In aceasta situatie, pagubitul RCA va ramane pe cont propriu, in ghearele birocratice ale firmelor de asigurari, acesta urmand sa achite despagubirea catre service, pentru a-si putea ridica autovehiculul reparat, urmand ca apoi sa se lupte pe cont propriu cu firmele de asigurari, pentru recuperarea banilor de reparatii. Interzicerea pagubitului RCA de a-si inchiria un autovehicul pentru perioada reparatiei fara acordul firmei de asigurari si fara achitarea anticipata a costurilor de inchiriere si a garantiei percepute de catre firma de rent-a-car, pentru perioada inchirierii", se arata in acelasi comunicat.
 
Mai mult, nu vor mai putea fi incheiate asigurari mai scurte de 6 luni decat in cazul inmatricularii unui nou autovehicul, iar politele RCA cu o valabilitate de o luna, trei sau in functie de activitatea sezoniera a soferului vor disparea. 
 
"In loc sa fie verificate tranzactiile efectuate de firmele de asigurari, pentru ca exista nenumarate indicii de operatiuni care incalca legislatia romaneasca, autoritatile romane doresc golirea de continut a politei RCA, falimentarea industriei de reparatii si auto, reducerea considerabila a drepturilor si protectiei pagubitilor RCA. Guvernul trebuie sa intelega faptul ca atat timp cat in instantele de judecata peste 90% dintre procese sunt castigate de pagubiti, adevarata problema este, de fapt, la acele firme de asigurari rau platnice, care tocmai au reusit sa foloseasca Guvernul Romaniei pentru a-si apara interesele, modificand legea in favoarea lor, daca instantele de judecata nu le-au dat castig de cauza, conform legii actuale!", mentioneaza comunicatul COTAR.
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea rcafirme asigurarisocietati transport romaniaasigurari rca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Mai 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Persoanele fizice, PFA-urile si unele societati pagubite ar putea fi obligate la coplata de o noua lege RCA Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]