Reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) au anuntat recent ca au in vedere organizarea unui miting de protest deoarece o noua ordonanta de urgent ar urma sa schimbe Legea RCA in favoarea firmelor de asigurari si in defavoarea consumatorilor.
"Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a fost ignorata total in legatura cu Legea RCA. O Ordonanta de Urgenta urmeaza sa schimbe Legea RCA in favoarea firmelor de asigurari si in defavoarea consumatorilor. Ne pregatim de miting, unde ii vom invita pe cei peste 40.000 de pagubiti care azi sunt in instanta pentru recuperarea contravalorii reparatiilor, persoane fizice, persoane fizice autorizate, societati de transport, unitati reparatoare", se arata in comunicatul COTAR, potrivit Agerpres.
Noua ordonanta, atrage atentia COTAR, va oblige pagubitii la coplata "pentru servicii mult mai proaste si mai scumpe, luandu-li-se inclusiv dreptul la inchirierea unei masini, in perioada reparatiilor."
"Enumeram cele mai nocive propuneri pe care Guvernul Romaniei intentioneaza sa le adopte in prima jumatate a lunii mai. Co-plata despagubirilor. Persoanele nevinovate de producerea unui accident de circulatie vor fi nevoite sa suporte o parte dintre costurile de reparatii ale autovehiculului avariat in baza tichetului RCA. Anularea dreptului pagubitului RCA de a mandata unitatea reparatoare in relatia cu firma de asigurari. In aceasta situatie, pagubitul RCA va ramane pe cont propriu, in ghearele birocratice ale firmelor de asigurari, acesta urmand sa achite despagubirea catre service, pentru a-si putea ridica autovehiculul reparat, urmand ca apoi sa se lupte pe cont propriu cu firmele de asigurari, pentru recuperarea banilor de reparatii. Interzicerea pagubitului RCA de a-si inchiria un autovehicul pentru perioada reparatiei fara acordul firmei de asigurari si fara achitarea anticipata a costurilor de inchiriere si a garantiei percepute de catre firma de rent-a-car, pentru perioada inchirierii", se arata in acelasi comunicat.
Mai mult, nu vor mai putea fi incheiate asigurari mai scurte de 6 luni decat in cazul inmatricularii unui nou autovehicul, iar politele RCA cu o valabilitate de o luna, trei sau in functie de activitatea sezoniera a soferului vor disparea.
"In loc sa fie verificate tranzactiile efectuate de firmele de asigurari, pentru ca exista nenumarate indicii de operatiuni care incalca legislatia romaneasca, autoritatile romane doresc golirea de continut a politei RCA, falimentarea industriei de reparatii si auto, reducerea considerabila a drepturilor si protectiei pagubitilor RCA. Guvernul trebuie sa intelega faptul ca atat timp cat in instantele de judecata peste 90% dintre procese sunt castigate de pagubiti, adevarata problema este, de fapt, la acele firme de asigurari rau platnice, care tocmai au reusit sa foloseasca Guvernul Romaniei pentru a-si apara interesele, modificand legea in favoarea lor, daca instantele de judecata nu le-au dat castig de cauza, conform legii actuale!", mentioneaza comunicatul COTAR.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decizie de numire a persoanei responsabile de hartuire la locul de muncaIntrebare: Ne puteti indruma in ceea ce priveste elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina decizia cu numirea persoanei desemnate pentru hartuirea la locul de munca, precum si cu atributiile acesteia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Numirea unui salariat ca vicepresedinte cu contract de mandat. Situatia contractului individual de muncaIntrebare: Avem un angajat cu contract individual de munca care urmeaza sa fie numit in pozitia de Vicepresedinte al unei subsidiare din grup. In momentul in care se va incheia contractul de mandat ce se intampla cu actualul contract de munca? Este necesara incetarea raporturilor de munca sau contractul va fi doar suspendat pe intreaga perioada a mandatului de Vicepresedinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<