Angajatorul este obligat sa apeleze la servicii externe de prevenire si protectie pentru a asigura cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca in urmatoarele cazuri:
- cand nu dispune de personal competent sau nu are personal suficient pentru a forma comisia de cercetare a evenimentului;
- cand si-a asumat chiar el atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca si nu poate face parte din comisia de cercetare a evenimentului.
Daca intr-un eveniment sunt implicate victime cu angajatori diferiti, in comisia de cercetare
numita de angajatorul la care s-a produs evenimentul vor fi nominalizate si persoane numite prin decizie scrisa de catre ceilalti angajatori.
Pentru cercetarea evenimentelor se pot solicita experti sau specialisti, cum ar fi cei din cadrul unor operatori economici cu competente potrivit prevederilor legale sa efectueze expertize tehnice.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Portal Codul Muncii
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Expertizele tehnice vor face parte integranta din dosarul de cercetare a evenimentului, iar
cheltuielile aferente efectuarii lor se suporta de catre angajatorul la care a avut loc evenimentul sau care se face raspunzator de organizarea activitatii in urma careia s-a produs evenimentul.
Cercetarea unui eveniment urmat de incapacitate temporara de munca se va incheia in cel mult 10 zile lucratoare calculate de la data producerii lui. Fac exceptie de la respectarea acestui termen situatiile in care este necesara prelevarea de probe, efectuarea de expertize, determinari de noxe. In astfel de cazuri se poate solicita in scris, argumentat si in termenul de 10 zile lucratoare de la producerea evenimentului, prelungirea termenului de cercetare. Solicitarea se adreseaza inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul.
Cercetarea evenimentului care a produs incapacitate temporara de munca se finalizeaza cu intocmirea unui dosar de cercetare.
sursa: PortalSSM.ro