Iata raspunsul specialistilor de la PortalSSM:
Legislatia de baza in domeniul situatiilor de urgenta:
Legea 481/2004 republicata privind protectia civila.
Legea 307/2006 modificata si completata privind apararea impotriva incendiilor.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
250 Modele Fise de Post
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ordin 163/28.02. 2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor.
Ordin nr. 132 din 29 ianuarie 2007 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de analiza si acoperire a riscurilor si a Structurii-cadru a Planului de analiza si acoperire a riscurilor.
Ordin nr. 1184 din 6 februarie 2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si asigurarea activitatii de evacuare in situatii de urgenta.
Ordin nr. 1.995 din 18 noiembrie 2005 al MTCT pentru aprobarea Regulamentului privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta specifice riscului la cutremure si/sau alunecari de teren.
Ordin 459/78/2019 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de fenomene hidrometeorologice periculoase avand ca efect producerea de inundatii, seceta hidrologica, precum si incidente/accidente la constructii hidrotehnice, poluari accidentale pe cursurile de apa si poluari marine in zona costiera.
Legea nr. 59 din 11 aprilie 2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major in care sunt implicate substante periculoase.
Ordin nr. 647 din 16 mai 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea planurilor de urgenta in caz de accidente incare sunt implicate substante periculoase.
Hotararea Guvernului nr. 1.222/2005 privind stabilirea principiilor evacuarii in situatii de conflict armat.
ATENTIE!
HG 642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice. prevede urmatoarele:
Desi am trecut-o ultima, HG 642/2005, este baza de plecare a tot ceea ce inseamna gestionarea situatiilor de urgenta, deoarece pana nu identificam riscurile, nu stim ce activitati preventive sau de interventie trebuie sa initiem.
Dupa ce s-a efectuat analiza de risc, care este „metoda de cuantificare a riscurilor pe baza identificarii riscului, determinarii frecventei evenimentelor si consecintelor asupra elementelor expuse ale fiecarui eveniment pentru fiecare tip de risc specific”, in functie de legislatia mentionata mai sus, se intocmesc planuri de aparare, interventie, se stabilesc structuri cu atributii, s.a..
Din experienta mea, legislatia actuala nu impune intocmirea unui “Plan de actiune in caz de pericol grav si imminent”. Asta nu inseamna ca nu exista riscuri si ca nu trebuie intocmite planuri, dar ele sunt cuantificate altfel ca denumire.
Exemple de planuri in functie de riscurile specifice:
Planul de analiza si acoperire a riscurilor intomit la localitati – PAAR la nivel de localitate;
Planuri de urgenta in caz de accidente in care sunt implicate substante periculoase
Plan de urgenta interna intocmit de operatorul economic/institutia care genereaza riscul;
Plan de urgent externa intocmit de ISU.
Obiectivele care sunt in zona de manifestare a unui asemenea risc trebuie sa fie informate, se poate face o adresa la unitatea administrative teritoriala pentru acere un extras din Planul de analiza si acoperire a riscurilor la nivel de localitate. Despre obligatiile celui care genereaza riscul, putem afla din OMAI 647/2005.
Plan la inundatii, pe scurt, este intocmit de unitatea administrativ teritoriala - Ordin 459/78/2019;
Plan de aparare la cutremur, intocmit si de unitatea administrativ teritoriala, dar si de catre operatorii economici si institutiile situate in zona de risc seismic- Ordin nr. 1.995 din 18 noiembrie 2005.
...citeste continuarea si parerile expertilor pe PortalSSM >>>