"Daca Zuckerberg vedea lumina zilei la Calafat, Facebook nu ar fi existat. Sau s-ar fi numit Google+.", explica Dragos Stanca. Asta referitor la ce inseamna sa te nasti la locul potrivit, la momentul potrivit... Si se mai potiveste perfect si ideii ca Romania are numerosi profesionisti exceptionali. Desori, sunt slab sau deloc motivati. Asa ca raman in anonimat. Trist dar adevarat.
In mod concret, este unul dintre cele mai bune interviuri citite in ultima perioada de timp, luat de Florin Campeanu, Director General Rentrop & Straton, lui Dragos Stanca, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria media din Romania.
In cadrul interviului aflam mai multe despre industria media, despre obstacolele si bucuriile vietii profesionale, despre start-ul si dezvoltarea unei afaceri, despre profesionistii din Romania si dezvoltarea oportunitatilor intr-o tara in care Facebook probabil ca ar fi ramas un vis neatins.
Redau cateva intrebari si raspunsuri din interviu:
Manager.ro: Ce are si ce nu are mediul de afaceri romanesc?
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Dragos Stanca: Are multe probleme si nu are mereu solutii. Are oameni valorosi dar nu are mereu capacitatea de a-i motiva suficient.
Manager.ro: Ce urasti cel mai mult ca om de afaceri in Romania? Ce-ti place cel mai mult?
Dragos Stanca: Regimul fiscal inconstant si care nu incurajeaza performanta, insa obliga prea multe companii sa confunde optimizarea fiscala cu evaziunea. De asemenea, urasc dezechilibrul stat-privat si perpetuarea lipsei de performanta in domeniul de stat. Si urasc coruptia in mediul de business, fie el de stat, privat sau combinat. Imi place ca sunt inca multe oportunitati deschise, mai ales in zona mea de business.
Manager.ro: Esti deja un... veteran in afaceri, ai pornit de foarte, foarte tanar. Care sunt, din punctul tau de vedere, cele mai importante 3 reguli pentru a reusi in business?
Dragos Stanca: Am pornit in business-ul media de foarte tanar insa ca jurnalist si ca angajat. Ca manager m-am trezit brusc intr-o pozitie de top doar la inceputul anilor 2000. Iar pentru antreprenoriat mi-am adunat curajul pana prin 2008. Deci nu sunt chiar asa de “veteran”;) Notiunea de reusita in business nu cred ca poata fi generalizata.
Pot insa vorbi de reusita in business-ul meu, in media, comunicare, marketing (online, de vreo 10 ani). Cred ca prima regula ar fi sa incerci sa te porti cu oamenii cu care lucrezi asa cum ai vrea sa se poarte si sefii tai cu tine. In al doilea rand cred in corectitudine si in jocul “fair play”.
Cred in castigul moral si financiar pe termen lung, nu in “tunurile” tip “ia banii si fugi”. Si, last but not least, o regula in care cred e sa incerci sa nu trantesti usi in urma ta, pentru ca niciodata nu se stie cand vei regreta asta. In general, insa, cred ca regula de baza in media este sa privesti mereu cu 3-5 ani inainte.
Cand scriam pe blog acum 10 ani sau discutam la conferinte ca ziarele vor disparea treptat eram intampinat cu zambete. Acum, ziarul Kaufland e singurul care ma contrazice. O minima viziune este, deci, esentiala in business-ul acesta.
Decizia de a renunta sa pretind ca ma pricep la tot ce inseamna media si sa ma focusez pe digital a fost, probabil, cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodata, in business.
Continuarea pe www. Manager.ro>>>