Vom analiza mai jos cazul unei microintreprinderi infiintate in august 2013, cu cel mult 4 salariati si care infiinteaza un punct de lucru la locul efectiv de desfasurare al activitatii (diferit de sediul social al acesteia).
Vom vedea astfel daca este suficienta depunerea declaratiei pentru sediile secundare in termen de 30 de zile la sediul organului fiscal unde se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (sediul social), impreuna cu declaratia 010 (vectorul fiscal), pentru luarea in evidenta de catre organul fiscal al salariatilor.
Solutia consultantului:
Potrivit art. 74 din Codul de procedura fiscala, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. In acest sens, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
Normele metodologice date in aplicarea acestui articol stabilesc ca declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Portal Codul Muncii
Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului.
Persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv depun formularul 112 trimestrial. Depunerea trimestriala a declaratiei consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.
Aceste persoane pot opta pentru depunerea declaratiei lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
In registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal)se inregitreaza adresa de la sediul social.