Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Atentie: Cum operam modificari in Regulamentul Intern?

regulament internelaborarea regulamentului intern


Pot fi aduse modificari la regulamentul intern tinand cont de conditiile legale stabilite de Codul muncii
pentru intocmirea sa.

Astfel, potrivit art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Tinem cont de faptul ca art. 223 din Codul muncii prevede ca acestia au si dreptul sa "participe la elaborarea regulamentului intern".

In concluzie, cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia include consultarea salariatilor reprezentanti de sindicatul din unitate sau de reprezentatii salariatilor, dupa caz.

Obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Tinem cont sa angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita din punctul de vedere al salariatilor.

In concluzie, in ceea ce priveste regulamentul intern, nu exista problema necesitatii acordului salariatilor, ci doar a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, sunt reglementate prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.

Conform art. 243 alin. (3) din Codul muncii, modul corect de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

 Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.

Mai mult, potrivit art. 244 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.

Asadar, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa ce au fost consultati salariatii, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).


Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament internelaborarea regulamentului intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atentie: Cum operam modificari in Regulamentul Intern? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cu Cat Timp Inainte De Implinirea Varstei De 65 Ani Trebuie Depus Dosarul?Intrebare: Tatal meu implineste pe 10 noiembrie 65 ani.Cu cat timp inainte de aceasta data trebuie sa depuna dosarul de pensionare?Tin sa precizez ca el ar vrea sa mai ramana o perioada in campul muncii,dar nu stie sigur daca angajatorul vrea sa il mai tina la locul de munca.Pt ce perioada ar mai putea muncii dupa implinirea varstei de 65 ani si ce demersuri trebuie sa faca? Multumesc anticipat.
 

Raspuns: Contractul individual de munca al tatalui va inceta de drept pe data de 10 noiembrie, conform Codulu... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]