Pot fi aduse modificari la regulamentul intern tinand cont de conditiile legale stabilite de Codul muncii
pentru intocmirea sa.
Astfel, potrivit art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Tinem cont de faptul ca art. 223 din Codul muncii prevede ca acestia au si dreptul sa "participe la elaborarea regulamentului intern".
In concluzie, cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia include consultarea salariatilor reprezentanti de sindicatul din unitate sau de reprezentatii salariatilor, dupa caz.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
250 Modele Fise de Post
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Tinem cont sa angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita din punctul de vedere al salariatilor.
In concluzie, in ceea ce priveste regulamentul intern, nu exista problema necesitatii acordului salariatilor, ci doar a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.
Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, sunt reglementate prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.
Conform art. 243 alin. (3) din Codul muncii, modul corect de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:
- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.
Mai mult, potrivit art. 244 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.
Asadar, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.
Dupa ce au fost consultati salariatii, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).
Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro