Atentie: Cum operam modificari in Regulamentul Intern?

regulament internelaborarea regulamentului intern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Pot fi aduse modificari la regulamentul intern tinand cont de conditiile legale stabilite de Codul muncii
pentru intocmirea sa.

Astfel, potrivit art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Tinem cont de faptul ca art. 223 din Codul muncii prevede ca acestia au si dreptul sa "participe la elaborarea regulamentului intern".

In concluzie, cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia include consultarea salariatilor reprezentanti de sindicatul din unitate sau de reprezentatii salariatilor, dupa caz.

Obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Tinem cont sa angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita din punctul de vedere al salariatilor.

In concluzie, in ceea ce priveste regulamentul intern, nu exista problema necesitatii acordului salariatilor, ci doar a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, sunt reglementate prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.

Conform art. 243 alin. (3) din Codul muncii, modul corect de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

 Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.

Mai mult, potrivit art. 244 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.

Asadar, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa ce au fost consultati salariatii, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).


Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament internelaborarea regulamentului intern

Data aparitiei: 11 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Atentie: Cum operam modificari in Regulamentul Intern? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]