"
La deschiderea unui punct de lucru nou, dar fara angajati noi pe acest punct de lucru exista cerinte specifice pe domeniul SSM? Vom avea activitate depozitare si partial productie (doar la cerere), folosind angajatii din alt punct de lucru."
Raspunsul specialistului:
1. Autorizatia de functionare SSM
Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru fiecare activitate pe care o desfasoara, potrivit codului CAEN, la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.
Atentie! ITM-ul aplica amenzi de 8.000 de lei daca nu aveti fise de instruire a angajatilor si de evaluare a riscurilor in domeniul SSM, detalii aici >>>
Lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza:
- cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006;
- cu amenda cuprinsa intre 1.000 lei si 10.000 lei – conform prevederilor art. 41, alin (1) din Legea 359/2004.
In vederea autorizarii, trebuie formulata, la oficiul Registrului comertului, o cerere si completata o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca pentru activitatile declarate, potrivit codului CAEN, sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
In concluzie, pentru punctul de lucru nou deschis trebuie solicitat un certificat constatator, chiar daca acolo nu se desfasoara activitate permanent.
ATENTIE: Certificatul constatator privind autorizarea din punct de vedere al SSM este unul din documentele care se cer la fiecare actiune de control sau in cazul cercetarii evenimentelor.
2. Evaluarea riscurilor profesionale
Daca la noul punct de lucru se identifica riscuri noi fata de cele evaluate initial la nivel de societate trebuie revizuita evaluarea riscurilor profesionale.
3. Planul de prevenire si protectie
Daca se revizuieste evaluarea de riscuri profesionale, in concluzie logica trebuie refacut si Planul de prevenire si protectie.
Va oferim un kit cu 20 de fise intocmite impecabil! Folositi-le si veti trece fara emotii peste orice control, detalii aici >>>
4. Instructiuni proprii SSM
Instructiunile proprii se vor completa doar in situatia in care la punctul de lucru se vor desfasura alte tipuri de activitati decat cele care se desfasoara la sediu.
5. Autorizarea echipamentelor de munca
Daca activitatile de depozitare implica utilizarea unor utilaje de ridicat (stivuitoare, macarale, palane etc.) trebuie avut in vedere faptul ca acestea trebuie verificate periodic ISCIR.
Un raspuns oferit in ianuarie 2023, de catre expertii de la
PortalSSM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<